2017-а чука на вратата, а с нея и един куп страхотни заглавия за всички възможни гейминг платформи. Решихме да ограничим списъка на игрите, които най-много очакваме до 12, с едно бонус заглавие, за което все още нямаме почти никаква потвърдена информация. От игрите, които отпаднаха, ще спомена само Sea of Thieves на RARE, към която лично имам големи надежди, но може би съм една от малкото на това мнение. И така, без повече предисловия да минем по същество към игрите, които целият екип на HiComm няма търпение да изиграе през 2017 година. Малка вметка, подредили сме ги по дата на излизане, а не по ниво на вълнение за тях.
Дата на излизане: 24 януари 2017
Създател: Capcom
Издател: Capcom
Платформа: PC/ PlayStation 4/ Xbox One
Най-новото попълнение в една от най-старите хорър поредици ще промени познатите досега правила. Biohazard е на практика т.нар. мек рибуут (от английското reboot, нов прочит и начало на историята) на франчайза, като една от основните промени в нея ще бъде смяната на познатата перспектива от трето лице в такава от първо. Причините за това са две. Първо, играта ще последва примера на отмененото заглавие от Silent Hill франчайза - P.T., - като се съсредоточи повече върху психологическия ужас, отколкото върху познатото избиване на зомбита. И второ, Biohazard ще излезе с поддръжка на VR (виртуална реалност). За първата една година тя ще бъде ексклузивна за VR шлема на Sony - PlayStation VR, а след това ще бъде портната и за HTC Vive и Oculus Rift.
Историята започва 4 години след края на Resident Evil 6 и ще проследи новия протагонист Итън Уинтърс, който издирва съпругата си Мия във фикционалния град Дулви, Луизиана, САЩ. Търсенето му ще го отведе до изоставеното имение на семейство Бейкър, които изглежда ще са главните антагонисти в играта.
След разочароващото представяне на Resident Evil 6 надеждите на много хора за Biohazard са огромни. Дали промяната във формулата ще бъде успешна - остава да видим. Определено сме заинтригувани от показаното досега в трейлърите и промените в тона и перспективата на играта може би ще успеят да вдъхнат нужния живот във франчайза, който мнозина от нас смятат, че трябваше да спре много, много отдавна. И един любопитен факт: в Япония Resident Evil игрите излизат под името Biohazard. За няколко минути се забавлявах с вероятността играта да се появи там като Biohazard 7: Biohazard, но бърза проверка показа, че японските фенове ще я получат с названието Biohazard 7: Resident Evil. Жалко...
Дата на излизане: 14 февруари 2017
Създател: Ubisoft Montreal
Издател: Ubisoft
Платформа: PC/ PlayStation 4/ Xbox One
Кой би искал да празнува Свети Валентин с половинката си, при положение че има възможност да изкара празника на влюбените в средновековно меле с няколко хиляди души от цял свят? Предполагам този въпрос е бил зададен по някое време в офисите на Ubisoft, когато са обсъждали датата на излизане на онлайн hack-and-slash играта For Honor и всички единодушно са се съгласили, че 14 февруари е перфектен ден за бой с брадви. Играта беше едно от най-интригуващите заглавия, представени на Е3 2015 г., и едно от най-вълнуващите от тазгодишното издание на експото. Кой не обича рицари, самураи и викинги? Особено на едно място и в епична битка един срещу друг?
For Honor ще даде възможност на играчите да направят именно това. От самото начало ще трябва да изберете дали искате да сте част от The Legion (рицарите), The Chosen (самураите) или The Warborn (викингите). Всяка фракция предлага по четири класа за героя ви, от които трябва да изберете, преди да се гмурнете в бруталната солова кампания или в някоя от петте мултиплейър вариации на бойни арени срещу реални играчи от целия свят.
Нямаме кой знае каква информация около кампанията на играта, но мултиплейърът изглежда доста интересен и вълнуващ. Особено ако сте почитатели на Средновековието като мен. Колкото до геймплея, Ubisoft са се постарали да придадат известен реализъм на боя с мечове, осигурявайки няколко различни бойни режима, един от които е т.нар. Art of Battle, залагащ на по-стратегически тип битка срещу по-трудни противници. По думи на компанията бойната система е изградена по такъв начин, че играчът да “чувства тежестта на оръжието в ръката си”. Да, определено вече имам планове за Свети Валентин.
Дата на излизане: 3 март 2017
Създател: Guerrilla Games
Издател: Sony Interactive Entertainment
Платформа: PlayStation 4
Алберт Айнщайн е казал: “Не знам какви оръжия ще се използват в Третата световна война, но Четвъртата ще се води с тояги и камъни.” Дори не знам защо се сещам за този цитат всеки път когато стане въпрос за Horizon Zero Down. Главната героиня в постапокалиптичния свят на тази игра, Алой, се бие основно с лък и стрели, сглобени от частите на убити вече от нея роботи динозаври. Роботи динозаври! После защо сме развълнувани за играта! Съдейки по трейлърите, изглежда хората на Алой са оцелели след някаква война между робо-динозаврите и напредналата цивилизация, която ги е създала. По време на играта виждаме вида ни, регресирал до първобитно ниво, без да знаем причината за това, как сме стигнали до там. "Защо Земята вече не е наша", ще бъде и основната загадка пред младата ловкиня.
Играта е с перспектива от трето лице и използва Guerilla Engine, чието представяне ще видим след това и в новия проект на Хидео Коджима, Dead Stranding.
Дата на излизане: 7 март 2017
Създател: Ubisoft Paris
Издател: Ubisoft
Платформа: PC/ PlayStation 4/ Xbox One
Представена за първи път на Е3 2015, Wildlands ще е първият тактически шутър под лейбъла Tom Clancy’s Ghost Recon, който ще има отворен свят. Действието се развива в Боливия няколко години напред от реалната ни календарна година. Наркокартелът Санта Бланка е превърнал страната в кокаиновата столица на света. Щатският специален отряд Ghost е изпратен под прикритие, за да всее смут и в крайна сметка да свали картела от власт.
Освен очаквания екшън, който сме свикнали да получаваме от поредицата, ни очакват страхотни допълнителни мисии и наистина красив отворен свят с 9 различни вариации на терена, динамично време и смяна между ден и нощ. Играта залага основно на кооперативен мултиплейър с до четирима души в отбор, но има и офлайн режим, ако искате да изследвате света сами или не се доверявате особено на интернет връзката си. Дългогодишните фенове на поредицата ще се зарадват и от завръщането на функцията Gunsmith, която ще ви позволи да персонализирате оръжията и екипировката си. Всички останали ще се радваме на една наистина страхотна игра.
Дата на излизане: 21 март 2017
Създател: BioWare
Издател: Electronic Arts
Платформа: PC/ PlayStation 4/ Xbox One
Ерата на Командир Шепард приключи. Време е за нов герой във вселената. Или поне в съседната галактика - Андромеда. Новото попълнение в култовия франчайз на любимите ми BioWare ще представлява абсолютно независима история от познатата досега, макар началото й да е поставено след края на втория Mass Effect, преди инвазията на Рийпърите в последната част от трилогията за Шепард. Бивате изпратен към съседната на Млечния път галактика - пътуване, което отнема 600 години, които прекарвате в криогенен сън.
Новият ни герой се казва Райдър, като отново ще можете да избирате между женски или мъжки персонаж, с базови имена Сара и Скот. Този път обаче неизбраният от вас герой ще продължи да съществува във вселената. Причината е, че Сара и Скот са брат и сестра, които изглежда са превърнали колонизирането на чужди планети в семеен бизнес. Ще се срещнем с още 2 нови извънземни раси, към познатите ни вече такива и можем да очакваме много препратки към оригиналната трилогия. Може би дори ще разберем истината за края на последната игра? Или искам твърде много? Във всеки случай очаква ни поредната космическа одисея, разказана с типичния BioWare-ски наративен стил, подплатена с очакваната група от интригуващи допълнителни герои.
Мултиплейър ще има, като в по-голямата си част запазва вида си от мултиплейъра на ME3. Лично аз съм развълнувана и от включването на една страхотна функция от другия голям франчайз на Bioware - Deployed Strike Team мисиите, познати ни от War Table в Dragon Age Inquisition. Както в DA, и тук за изпълнение на мисиите ще е нужно да мине време в реалния свят. Надявам се функцията да е допълнително развита в Mass Effect: Andromeda и да допълва по естествен начин образа ни на космически колонизатори. Ще имаме и достъп до редица возила, с които да се движим през напълно отворения свят на играта.
Дата на излизане: март 2017
Създател: NetherRealm Studios
Издател: Warner Bros. Interactive Entertainment
Платформа: PlayStation 4/ Xbox One/ Android/ iOS
Студиото, което промени начина, по който гледаме на модерните бойни игри (файтъри) с Mortal Combat X и Injustice: Gods Among Us, е вече готово с продължението на популярния си мултиплатформен супергеройски файтър. Injustice 2 ще продължи историята на първата игра, започвайки веднага след края на оригинала. Батман и компания ще се опитват да пазят реда, докато междувременно се борят срещу онези, които искат да възстановят режима на Супермен.
Играта ще предложи богат избор от герои и злодеи от вселената на DC Comics, между които Батман, Супермен, Жената чудо, Аквамен, Дедшот, Харли Куин и много други. От NetherRealm Studios планират да добавят нови герои регулярно чрез dlc-та.
Механиките не са претърпели особено големи промени, като ни очакват дори още по-абсурдни битки и впечатляващи “супер движения”. Новости също не липсват. Новата Gear System, използваща познати от RPG игрите механики, ще добави допълнително ниво на персонализация към играта чрез специална екипировка за супергероите и суперзлодеите ви.
Дата на излизане: юни 2017
Създател: Nintendo EPD
Издател: Nintendo
Платформа: Nintendo Wii U/ Nintendo Switch
Най-новата част от легендарната поредица на Nintendo ще бъде и най-голямата Zelda игра, която японската компания са създавали досега. Breath of the Wild ще бъде първото приключение на Линк, развиващо се в отворен свят, и ще излезе едновременно за две от конзолите на Nintendo - Wii U и новата Switch, очаквана през март тази година.
Според самата компания Breath of the Wild ще е една наистина различна Zelda игра, оставяща класическата формула настрана за сметка на "по-западно” ориентиран геймплей и атмосфера. Изглежда заглавието ще има огромен фокус върху оцеляването на Линк в Хайрул, като самото кралство изглежда много по-различно от всичко, което сме виждали досега във франчайза. По време на Е3 2016 Реджи Филс-Айме, президент и COO на Nintendo of America, заяви, че в Legend of Zelda: Breath of the Wild светът на Хайрул не е просто статичен обстоятелствен елемент, а и геймплеен такъв. Той е "ресурс, съюзник, враг". Определено ни очаква нещо доста различно.
Дата на излизане: Q2 2017
Създател: Rockstar Games, Rockstar San Diego
Издател: Rockstar
Платформа: PlayStation 4/ Xbox One
Оригиналната Red Dead Redemption е една от любимите игри на почти целия, ако не и на целия екип на HiComm. Незабравимият уестърн със сигурност ще се завърне през новата година и ние не сме единствените, развълнувани от тази новина. Самият Хидео Коджима призна в интервю наскоро, че това е играта, която най-много чака през новата година.
За съжаление или не, не знаем много неща за предстоящата игра. Тя отново ще се развива в отворен уестърн свят и отново ще излезе за PS4 и Xbox One с “вероятен PC порт” по някое време в бъдещето. Единственото, което е сигурно, е, че тя ще бъде “по-добра от предшественика си”, по думите на Щраус Зелник, CEO на Rockstar. E, както се казва - пилците се броят на есен. Точно когато Red Dead Redemption 2 ще се появи на пазара.
Дата на излизане: TBA/2017
Създател: Platinum Games
Издател: Microsoft Studios
Платформа: PC/Xbox One
Ако в този списък има едно заглавие, което представлява по-скоро огромен интерес за мен, отколкото за гейминг аудиторията като цяло, то това е Scalebound. На пръв поглед това заглавие изглежда като поредното RPG. Две неща обаче го правят по-специално в моите очи. Първо, то е разработено от Platinum Games - студиото зад екшъна Bayonetta, който горещо препоръчвам на всички заради страхотния геймплей и уникалния главен герой. И второ, не всяко RPG ви дава възможност да си имате собствен дракон, който да се бие рамо до рамо с вас срещу гигантски чудовища.
Ще влезем в ролята на Дрю, самотник, който се озовава в странно красивия свят на име Драконис. Съдбата му е свързана с последния от вида си дракон на име Тюбан, като ще може да избирате както между различни класове за самия Дрю, така и за Тюбан. Драконът ще се бие до вас както следвайки предварително зададения от вас тактически план, така и ще можете директно да го управлявате, докато Дрю преминава в AI режим.
Светът на играта, която вече премина през две забавяния, изглежда наистина невероятно, а от публикуваните геймплей видеа изглежда, че екшънът ще е на очакваното от Platinum Games ниво. Заглавието ще излезе като част от програмата Xbox Play Anywhere, което означава, че когато я закупите за PC, ще я получите автоматично и за Xbox One конзолата ви.
Дата на излизане: TBA/2017
Създател: Undead Labs
Издател: Microsoft Studios
Платформа: PC/Xbox One
Когато оригиналната State of Decay излезе през 2013 г., тя внесе нужната глътка свеж въздух в пренатъпкания с еднородни заглавия сървайвъл зомби жанр. Четири години по-късно нейното продължение най-сетне ще се появи като част от Xbox Play Anywhere програмата.
Мултиплейър заглавието ще ни пренесе в постапокалиптичен, завладян от зомбита свят, в който ще трябва да намерите начин да оцелеете. Няма да има само един протагонист. Вместо това ще играете с цяла една общност от оцеляващи, всеки от които с индивидуален характер и желания. Всеки геймър ще получи уникално изживяване от гледна точка на история, като напред ще ви водят колективните избори на вашата общност. Играта залага на отворен свят, пълен както със зомбита, така и с човешки врагове и случайни оцеляващи, които да приобщите към общността си. Можете да играете или соло, или в чисто новия кооперативен режим заедно с още трима ваши приятели. Какъвто и стил на игра да изберете, не трябва да забравяте основното зад State of Decay 2. Важно е да оцелеете. Независимо на каква цена.
Дата на излизане: TBA/2017
Създател: Naughty Dog
Издател: Sony Interactive Entertainment
Платформа: PlayStation 4
Uncharted 4 може и да беше последната глава от приключението на Нейтън Дрейк, но със сигурност не е последната Uncharted история, която Naughty Dog имат да ни разкажат. The Lost Legacy се предлага както като DLC към Uncharted 4, свързано със Season Pass-а на играта, така и като напълно самостоятелна игра. Новото приключение идва и с нов протагонист в лицето на Клои Фрейзър, представена за първи път във втората част от Uncharted. Тя се впуска в търсене на легендарен индийски артефакт с помощта на познатата ни от Thief’s End наемница Надин Рос. Приключението ще ни заведе дълбоко в планинските масиви в Индия, където ще трябва да отключим тайните на артефакта и да го измъкнем от ръцете на големия антагонист на играта. Може би големият въпрос е дали успехът на Uncharted франчайза може да продължи без присъствието на Нейтън Дрейк.
Дата на излизане: TBA/2017
Създател: Bungie
Издател: Activision Blizzard
Платформа: PC/PlayStation 4/Xbox One
Тук вече преминаваме в зоната повече на спекулациите, отколкото на солидните факти. Destiny II ще има, Activision отдавна обявиха намеренията си Destiny да се превърне в новия им голям франчайз. Заедно със студиото Bungie те наистина успяха да възвърнат огромната инвестиция, която вложиха в мултиплейър заглавието благодарение на солидната фен база, която се образува около него. Но да минем по същество към Destiny II.
Какво знаем, освен че тази игра вече е в разработване, върху което работят 90% от човешкия ресурс на Bungie? Първо, продължението на играта ще излезе и за PC, давайки достъп на студиото до съвсем нова аудитория, която досега само се цупеше на ексклузивното за конзоли заглавие. Второ, играта ще продължи историята на първата, разгръщайки се върху нови планети и герои и изоставяйки някои от старите в развитието на наратива. И трето, тя няма да позволи прехвърлянето на героите от оригиналната Destiny в продължението. Различни източници съобщават, че Activision предвиждат in-game компенсация за старите си играчи по това направление, но твърда информация на този етап няма.
Какво не знаем? Накъде ще тръгне историята и изобщо всичко останало. Във всеки случай множество източници посочват 2017 г. за вероятното излизане на Destiny II. Дали е така - не можем да кажем със сигурност, но определено ще следим въпроса и развитието на заглавието. Вероятно твърда дата на излизане ще получим на тазгодишното издание на Electronic Entertainment Expo.
Дата на излизане: TBA
Създател: CD Projekt RED
Издател: CD Projekt RED/ GOG/ Bandai Namco (?)
Платформа: PC/ PlayStation 4/ Xbox One
От 2012 г. насам феновете на CD Projekt RED си задаваме един основен въпрос: кога ще излезе Cyberpunk 2077? Новото RPG на полското студио зад великолепната поредица The Witcher (може би вече е ясно колко съм зарибена по нея), ще се развива във футуристичен отворен свят и ще бъде дори още по-голяма, грандиозна и вълнуваща от The Witcher 3: Wild Hunt. Поне по думите на компанията. Сега, след като и последният експанжън от сагата за Гералт от Ривия излезе, CDPR нямат повече оправдания да забавят Cyberpunk 2077. Естествено, допитахме се до тях относно играта и за пореден път получихме отговора, на който вече сме свикнали след месеци общуване със студиото: "Ще говорим за Cyberpunk 2077, когато сме готови. Играта ще излезе, когато сме доволни от нея". Във всеки случай играта е планирана да излезе между 2017-а и 2021 г., като може би е най-реалистично да заложим на 2018-2019, но още пазим надежда за тазгодишна изненада.
Cyperpunk 2077 е адаптация на настолната RPG игра Cyberpunk 2070. Ще се развива в "гигантски жив град" на име Night City и ще има мултиплейър, допълващ масивната солова кампания. Не е ясно до каква степен CD Projekt RED ще следват оригиналната история на играта, но изглежда ще се постараят да са верни на оригинала, като ще се опитат да интегрират бойната системата от оригиналното RPG в дигиталната му адаптация. Във всеки случай вече нямаме търпение да се докопаме до нея и не ни (ми) се чака изобщо!
Изпуснахме ли някоя от игрите, които вие очаквате? Споделете в коментарите.