На фона на съобщенията, че Facebook е подвел акционерите относно значителния спад на посещенията на тийнейджърите и по-младите потребители, Марк Зукърбърг заяви, че компанията се „трансформира“, за да направи „обслужването на младите“ свой основен приоритет. За да направи това, социалната мрежа планира да въведе „значителни промени“ в своите приложения във Facebook и Instagram и да похарчи милиарди долари за изграждане на визията си за „метавселена“.

Позовавайки се на засилената конкуренция от TikTok и iMessage, Зукърбърг каза, че компанията ще направи повече, за да спечели „младите възрастни“ потребители на възраст между 18 и 29 години дори ако това е за сметка на по-възрастните потребители. Говорейки по време на разговора за печалбите на компанията за третото тримесечие, той каза, че конкурентният продукт Reels на компанията, насочен срещу TikTok, ще бъде „толкова важен за нашите продукти, колкото Stories“. „Очаквайте също така да значителни промени в Instagram и Facebook през следващата година, за да се облегнем допълнително на видео съдържанието и да направим Reels по-централна част от изживяването“, каза Зукърбърг.

Освен това той казва, че компанията се „преоборудва“ вътрешно, за да направи младите хора своята „Северна звезда“. Той добави, че промяната „ще отнеме години, а не месеци“. За съжаление според него проблемът с по-младите потребители е особено тежък за компанията, защото разкритията, базирани на вътрешните разследвания на Facebook за психичното здраве на тийнейджърите, предизвикаха серия от изслушвания в Конгреса относно безопасността на мрежата и за това, как приложението за споделяне на снимки може да бъде вредно за някои от най-уязвимите му потребители. В същото време други вътрешни документи сочат, че Facebook и Instagram са изправени пред значителен спад в ангажираността сред тийнейджърите и младите възрастни.

Зукърбърг каза, че друг основен приоритет за компанията ще бъде изграждането на нейната визия за „метавселена“. Той не коментира съобщенията, че компанията ще промени името си, за да отразява новия си фокус върху разширената реалност и виртуалната реалност, но даде ясно да се разбере, че компанията има значителни амбиции в тази посока.

„Нашата цел е да помогнем на метавселената да достигне поне до милиард потребители“, каза той. Той добави, че една подобна стъпка може да даде на компанията възможност за „стотици милиарди долари, спечелени от дигитална търговия“.

Facebook също така заяви в понеделник, че в бъдеще ще предава два финансови доклада: един за своето „семейство“ от приложения, което включва Facebook, Instagram, Messenger и WhatsApp; и един за нейното подразделение на Reality Labs, което наблюдава работата с разширена и виртуална реалност.

В изявлението Facebook заяви, че печалбата за 2021 г. ще бъде намалена с 10 милиарда долара заради солидните инвестиции в Reality Labs и че компанията само ще увеличи разходите си за AR и VR през следващите „няколко години“.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Няколко мрачни аспекта на изкуствения интелект, които вещаят опасности за човечеството