Microsoft настояваше усилено да предостави бързо на потребителите "новия и подобрен" Bing, задвижван от изкуствен интелект, и изглежда, че цялата тази упорита работа и обратна връзка от същите тези потребители може да са се изплатили. Към момента изглежда, че Bing печели нови потребители, докато при Google се наблюдава малък спад.
Според Ройтерс Microsoft отбелязва увеличение с около 16% на посещенията на страници, откакто търсачката на гиганта стартира своя "нов Bing", задвижван от ChatGPT. По-рано този месец Microsoft потвърди, че вече е достигнала приблизително 100 милиона активни потребители и този брой вероятно ще продължи да се увеличава, тъй като все повече хора се чувстват комфортно - или поне предпазливо се запознават - с чатботовете с изкуствен интелект.
Microsoft пусна подобрения Bing в началото на февруари и оттогава насам според данните е отбелязал 15.8% ръст на посещенията на страници, което може да подскаже за частица успех в мъчителния път на компанията, опитваща се да откъсне потребителите от Google и нейното абсолютно господство в сферата на търсачките.
Ройтерс посочва, че спадът в броя на посещенията на Google е около 1% за същия период от време и това очевидно не е огромен удар, но представлява значителен брой хора, като се има предвид огромната популярност на Google. Можем да видим тази тенденция и по отношение на мобилните изтегляния, като приложението на Bing има осем пъти повече изтегляния в сравнение с времето преди GPT, докато това на Google е намаляло с 2%.
От това виждаме, че има бавна малка промяна между нормалната динамика на двете търсачки, въпреки че няма да побързаме да я наречем "смъртта на Google" в скоро време. Microsoft се радва на този новопоявил се интерес към своя продукт (освежаваща промяна в сравнение с досадните, почти жалки банери в браузъра Edge, които настояват да не сваляте Chrome) и изпита своя собствена поредица от проблеми с Bing AI, преди да достигне сегашното си ниво на популярност. Така че може да се каже, че на Google може да се наложи да премине през тези свързани с изкуствения интелект пречки, преди да навакса.
Независимо от това Google не приема нещата лежерно. Компанията току-що пусна Bard, свой собствен чатбот с изкуствен интелект, и има големи планове да го интегрира с други продукти като Google Workspaces. Bard се справи доста добре при първото ни практическо запознаване с продукта при пускането му на пазара и се надяваме, че ще успее да се наложи в света на изкуствения интелект, за да създаде нужната конкуренция.
Снимка: Unsplash
Виж още: Защо падат сателитите на SpaceX?