Компанията зад най-дългия въздухоплавателен съд в света получи над 1 милион лири, за да трансформира Airlander 10 в изцяло задвижван от електричество дирижабъл. Тестовата версия на английския летателен апарат беше пенсионирана, за да бъде заменена от готов за производство модел, и сега изглежда, че той ще замени вътрешното горене с по-зелен метод за полет.
Проектът е финансиран от UK Aerospace Research и Technology Programme и по прякор се нарича E-HAV1 като Hybrid Air Vehicles, или хибридни въздухоплавателни средства. Независимо от новата финансова инжекция, имайки предвид всичко, което се случи на Airlander 10 до момента, пътят напред няма да е гладък.
Пробната версия на Airlander 10 летя само 6 пъти, два от които завършиха с инцидент. Най-напред машината падна още при втория си полет, а след това контузи пътник, когато се развали и спадна. Освен това според анализатори сумата от 2 милиона лири може да не е достатъчна за амбициозния проект. Това е така, защото създаването на голям 500 kW електрически двигател ще отнеме няколко години. В завършен вид летателният апарат трябва да се използва за широк кръг от дейности, включително пренос на хора.
Проектът е част от инициативата на Великобритания да намали въглеродния отпечатък на своите летателни машини. Новият дизайн на електрическия гигант вече е в ход и производството ще започне скоро.