Неочакваното "подводно" сътрудничество на Aston Martin с Triton придобива конкретни измерения, след като първият пример за производство на луксозните подводни плавателни съдове бе планиран за по-късен етап през тази година. Британският производител на автомобили обяви сделката с Triton Submarines през септември миналата година с целта работейки заедно, да направят елегантна - и несъмнено скъпа - компактна подводница, който запазва духа на скъпите и мощни автомобили.
По това време обаче, нито една от компаниите имаше много повече от няколко рендъра, които да покаже, и презентацията се състоеше в много инженерни и красиви обещания. Днес виждаме окончателните спецификации и се оказва, че проектът Neptune наистина ще бъде достатъчно бърз и луксозен, за да се класифицира като Aston Martin на моретата.
Подводницата ще може да се спусне на дълбочина до 500 метра. Тя ще може да развие повече от 5 възела или около 10 км. в час и има приблизително четири пъти ускорението на сегашния флагман на Triton, 3300/3, който може да достигне 3 възела.
Подобно на 3300/3, проект Neptune ще носи трима души: пилотът и двама пътници. Обаче те ще бъдат заобиколени от лукс, много по-близък до колата на Aston Martin, отколкото относителната делова среда на съществуващия 3300/3. Кабината е проект на дизайнерите на Aston Martin и е представила повече от няколко предизвикателства при създаването си.
"За разлика от спортните автомобили, където интериорите са монтирани в отворена кабина, преди вратите да са поставени", обяснява Марек Райхман, вицепрезидент и главен творчески директор в Aston Martin, "всичко, което виждате вътре, ще бъде спуснато през горния люк и се сглобява в завършената сфера на корпуса на налягане. Успяхме да представим една съвършена естетика, която определя нейната многопластова сложна инсталация".
В същото време, нейната цена от 3 милиона долара, която включва и пилотско обучение, означава, че е недостъпна за други, освен за най-дълбоко вдъхновените от феновете на океанското изследване. Предварителните продажби на подводницата са започнали, а първият модел ще бъде готов до края на 2018 г.