Електрическите влакове вече са достатъчно често срещани в големите градове и тяхната способност да превозват голям брой пътници с минимално звуково и шумово замърсяване е добре дошла. Проблемът при тях идва, когато се опитат да излязат от града и да преминат през региони без електрифицирани маршрути. Bombardier Transportation иска да промени това, използвайки не жици, а батерия, която да съхранява електрическия заряд.

Влак, който може да зареди батериите си, докато се движи по жици, за да може да ги ползва след това, наистина ще бъде голяма стъпка напред в електрификацията на жп транспорта. Такава машина ще има значително по-широк обхват и ще може да покрива частично или напълно неелектрифицирани маршрути.

Вombardier Talent 3 е замислен именно като хибриден влак, който зарежда батерията си в движение. Един заряд е достатъчен за около 40 км пробег. Това може и да не звучи като много, но е напълно достатъчно за относително късите междуградски разстояния по тестовия маршрут в Германия. А ако опитите са успешни, компанията планира следващото поколение батерии да осигурява над 80 км пробег.

Влакът се представя като атрактивна опция, която е икономически и екологично издържана, особено на фона на това, че около 40 процента от немската жп мрежа е електрифицирана.

Тестовете ще се проведат заедно с Deutsche Bahn в района край Боденското езеро на границата между Германия и Австрия, стартирайки в началото на 2019 г.

Тагове: