Три седмици преди официалното излизане на експанжъна Civilization VI: Rise and Fall получаваме нов трейлър, подробно демонстриращ новите функции. Освен нови лидери и нации в него ще бъдат включени няколко огромни промени в механиките. Промени, които най-сетне ни дават играта, която Civ VI трябваше да бъде от самото начало. Жалко, че ще трябва да платим още 30 евро за това удоволствие, към вече вложените 80 евро за Digital Deluxe изданието на играта или около 110 евро, ако сте си закупили всяко DLC отделно в момента му на излизане.
Промените, които ще донесе Rise and Fall, ще върнат много геймъри към Civilization 6 и може би най-сетне ще има по-голяма миграция на играчи от Civ 5 към новата версия на култовата походова стратегия. Обещано ни е обновяване на потресаващия изкуствен интелект, пълна промяна на Loyalty системата с градовете държави, по-добри и по-разнообразни видове съюзи и политики, нови единици и Чудеса и Кризисни ситуации, изискващи по-различен тип дипломатически решения.
Най-интересно обаче е добавянето на Велики ери, по-точно Тъмна и Златна ера (Dark Age и Golden Age). Всяка от тях трае точно колкото една епоха и може драматично да промени развитието на цивилизацията ви. Златните ери ви възнаграждават с един тип Dedication бонус, т.е. ще възнаградят значително усилията ви да развивате цивилизациите си балансирано и успешно. Тъмните ери от своя страна ви наказват за лошо развитие, но ако успеете да преживеете този период, може да отключите т.нар. Ера на героите (Heroic Age), която ви дава цели три Dedication бонуси. Или казано на кратко, Великите ери ще вкарат в Civ VI така желаното разнообразие в геймплея, който като че ли в момента е заключен изцяло около следване на пътищата на Civic и Tech дърветата на развитие.
Колкото до гореспоменатата промяна в Съюзите - те вече ще са много по-значими от това просто да сте сигурни, че няма да бъдете нападнати от някого. Ще бъдат достъпни различни видове Съюзи - Изследователски, Военен, Икономически, Културен или Религиозен, - които ще осигуряват постоянни и подобряващи се бонуси, в зависимост от това, колко дълго ще успеете да ги поддържате.
Кризисните ситуации също звучат доста интересно и ще предизвикат по-голямо гонене на дипломатически решения и повече кооперативност между играчите (особено в мултиплейър). Когато например някой пусне атомна бомба над град, другите играчи ще могат да нападнат агресора с обща Emergency операция. Ще им бъде дадена определена цел, която временният политически съюз ще трябва да завърши за определено време. Ако съюзът се справи - получава бонуси, но ако се провали - те отиват за агресора. Най-хубавото е, че не е нужно да сте в Съюз или дори в мирни взаимоотношения с друга цивилизация, за да обедините сили с нея в Кризисна ситуация. Това ще позволи много повече гъвкавост и по-голямо политическо маневриране, което в момента на практика не съществува в базовата игра.
Експанжънът Civilization VI: Rise and Fall излиза на 8 февруари за 30 евро. И определено изглежда обнадеждаващо.