Meta скоро ще предлага Stories and Reels в хронологичен ред, заедно с други промени, за да се съобрази с европейския Закон за цифровите услуги (DSA), съобщи компанията. Промените бяха очаквани, след като Европейската комисия обяви, че през април е постигнала споразумение за създаване на нови правила, които ще изискват от платформи като Facebook да предлагат алтернативни системи, "които не се основават на профилиране" като основно изискване.

Meta заяви, че е мобилизирала над 1000 души, за да "разработят решения за изискванията на DSA". Някои от промените ще увеличат прозрачността за начина, по който работят нейните системи, и ще предоставят на потребителите повече възможности за адаптиране на преживяванията им във Facebook и Instagram. В същото време тя създава "независима функция за съответствие", за да гарантира, че изпълнява текущите си регулаторни задължения.

От края на този месец потребителите на Meta ще имат възможност да следят поток от информация във Facebook и Instagram, който не е бил подложен на процес на препоръки с изкуствен интелект. "Например във Facebook и Instagram потребителите ще имат възможност да разглеждат Stories и Reels само от хора, които следват, подредени в хронологичен ред, от най-новия до най-стария", заявява президентът по глобалните въпроси на Meta Ник Клег.

Не е ясно как Meta ще приложи промяната. Основният Feed на Instagram вече позволява на потребителите да сортират по Following, вместо да използват подход, базиран на алгоритъм. Въпреки това функцията на практика е второстепенна страница в Instagram, а приложението винаги преминава по подразбиране към алгоритъмната опция For You при първото си отваряне. С Facebook е още по-трудно, като ви принуждава да изберете меню, да влезете във Feed и да изберете Friends.

Освен това потребителите ще могат да виждат резултати от търсенето само въз основа на въведените от тях думи, а не резултати, персонализирани специално за тях въз основа на тяхната предишна активност и лични интереси. Компанията също така предоставя повече информация за това как нейните системи за изкуствен интелект класифицират съдържанието чрез 22 системни карти за Facebook и Instagram, добавяйки ги към функцията "Защо виждам това".

"Тези карти предоставят информация за това как нашите системи за изкуствен интелект класифицират съдържанието за Feed, Reels, Stories и други повърхности; някои от прогнозите, които всяка система прави, за да определи какво съдържание може да е най-подходящо за хората; и наличните опции, които помагат за персонализиране на преживяването във Facebook и Instagram", каза Meta.

Meta също така разширява библиотеката си за реклами, за да показва и архивира всички реклами (в продължение на една година), които са насочени към потребители от ЕС, включително датата на стартиране, параметрите, използвани за таргетиране (възраст, пол, местоположение), кой е получил рекламата и др. Тя пуска и два нови инструмента за изследователи, които включват публично достъпно съдържание от Pages, Posts, Groups и Events

Компанията заяви, че "приветства принципите на прозрачност, отчетност и овластяване на потребителите, залегнали в основата на DSA", като добави, че "отдавна се застъпва за хармонизиран регулаторен режим". Преди това обаче Meta изрази крайно недоволство, когато Apple въведе промени, които позволиха на потребителите лесно да се откажат от целевата реклама, започвайки от iOS 14. В тази връзка наблюдателите несъмнено ще се интересуват живо от начина, по който се прилагат промените и дали те следват буквата, ако не и духа на новия закон.

Снимки: Unsplash

Виж още: Meta губи битката в Европа