Нов патент, публикуван наскоро от Sony, след като беше подаден на 3 май 2021 г.,описва метод за откриване дали играчът е активен или не, като играта се поставя на пауза, без да е необходимо това да се прави ръчно.
Резюмето на патента гласи:
„Техника открива кога контролер за компютърна симулация, като контролер за компютърна игра, е неактивен и по този начин симулацията (играта) трябва да бъде поставена на пауза незабавно, без да се изчаква таймерът AwayFromKeyboard да излезе, като открива дали потребителят е поставил или не контролера настрана, напуснал е полето пред конзолата или просто не реагира.“
Това е интересна идея, която може да бъде полезна за играчите, въпреки че в зависимост от това колко време ще отнеме, за да стартира тази функция, може да стане и неприятно.
Основателно е да се запитаме доколко нещо подобно е необходимо, като се има предвид, че е по-вероятно повечето играчи да имат добре изграден навик да поставят на пауза нещо, когато напуснат стаята.
Алтернативно какво би се случило, ако просто искате да оставите героя си в неактивна позиция за заснемане на кадри или пък да се насладите на саундтрака или гледката?
В този смисъл това лесно може да стане досадно за играчите, но ако може да бъде изключено, това вече не е проблем.
Както при много патенти на Sony обаче, все още ще трябва да видим дали това наистина ще се появи на бял свят или в този случай на гейм контролер.
Снимка: Unsplash
Виж още: Новият PS5 контролер на Razer струва колкото половината конзола