Стрийминг услугата Netflix доминира на екраните по света, но не мислете, че дните, в които тя разпространяваше филми на дискове, са зад гърба ѝ - всъщност наскоро тя отбеляза нов етап в това свое начинание. „Другата“ част от бизнеса на Netflix току-що достави 5-милиардния си диск (с филма Rocketman за живота на Елтън Джон, ако сте по-любопитни) 21 години след първата доставка. Много от тези дискове бяха доставени във времето, когато стриймингът беше просто приятен бонус за Netflix, но все пак това е значително постижение, при положение че все по-малко и по-малко хора имат дискови плейъри.
Няма съмнение, че физическата медийна страна на Netflix представлява съвсем малка част от услугите. През 2011 г. имаше 14 милиона абонати на дискове, но бройката намаля до едва 2.4 милиона до второто тримесечие на тази година - за контекста услугата има 151 милиона абонати. Все пак дисковете продължават да са източник на приходи. Макар печалбите от 46 милиона долара на тримесечие за 2019-а да са незначителни (Netflix е похарчила повече за разработване на своите предавания), това очевидно е достатъчно, за да продължава да бъде развивано като дейност.
Но не вярваме разпространените дискове някога да стигнат 6 милиардна бройка. Дори ако всички съществуващи абонати към момента заемат по един диск всеки месец оттук нататък, ще отнеме близо 35 години, за да достигнат 6 милиарда. Не че Netflix или неговите клиенти ще се оплачат. Това ни напомня как стартира Netflix и служи като сигнал, че стриймингът не задоволява напълно всички.
Виж още: Ето коя суперзвезда от Game of Thrones влиза в кино вселената на Marvel