Нов аналитичен доклад на маркетинговата компания Strategy Analytics ни предлага близък поглед към актуалното състояние на пазара на стрийминг устройства. Според него с 14 процента дял Samsung води на глобалния пазар на умни тв джаджи. На второ място е Sony с 12 процента, а Apple TV е едва на дъното със скромен дял от 2 процента.
Докладът наистина подчертава колко фрагментиран е пазарът на стрийминг тв устройства. Някой би си помислил, че компании като Amazon и Roku ще са доминиращи, докато всъщност самите производители на телевизори продължават да са начело.
Според доклада по света работят 1.14 милиарда подобни уреди. Други компании с дял на този пазар са LG c 8 процента, Hisense с 5 процента и Amazon c 5 процента. По отношение на софтуера Tizen е водещата платформа с 11 процента дял, следвана от WebOS със 7 процента, PlayStation със 7 процента, FireOS с 5 процента, Android TV с 4 процента и Xbox c 4 процента.
За разлика от много други продукти на Apple, Apple TV никога не получи голямо разпространение, което до висока степен се дължи на солената му цена спрямо конкуренцията. По-късно тази година можем да видим нов модел на Apple TV и ново дистанционно със Siri, но цената по всяка вероятност няма да се промени в низходяща посока.
Снимка: shutterstock
Виж още: Изтегли или обнови phyre от AppGallery и може да спечелиш Huawei P40 Pro