Миналата година, и то точно по време на традиционно силния празничен сезон, Apple спря да разкрива обичайните данни за продажбите на iPhone. Вместо това компанията замени тези данни с общи финансови приходи и очаквания.
Ако това ви изглежда подозрително, то сте на прав път. Неотдавна Apple отчете за пръв път спад в продажбите, откакто оригиналният iPhone бе пуснат на пазара и отвори нова страница в историята на потребителската електроника. Години наред растежът беше в двуцифрени числа, но сега картината не е розова и не се очаква тя да се подобри през сегашното тримесечие, което традиционно е най-слабото за Apple. През летните месеци хората предпочитат да не сменят телефоните си в очакване на новия модел от есента. Освен това не трябва да забравяме продължаващата търговска война между САЩ ш Китай, която подрива позициите на Apple в нейния втори най-голям пазар.
Изглежда, че Apple очаква спадът в iPhone продажбите спрямо предните тримесечия да продължи, макар и в по-малки размери. Според Bloomberg първата поръчка на Apple за моделите от тази есен е едва 75 милиона бройки, което индикира скромни пазарни очаквания. Тази цифра е абсолютният минимум, който известният анализатор Минг-Чи Куо прогнозира наскоро. Изглежда, че Apple е по-предпазлива от обикновено по отношение на очакванията си за търсенето и приходите.
От друга страна фактори като изцяло преработената камера и новият и невероятно бърз процесор А13, за който се очаква да захранва следващите iPhone ревизии, могат да доведат до приятна изненада за Apple. Не е изключено доста хора да решат да ъпгрейднат от своите предни модели, въодушевени от допълнителното увеличение и широкоъгълните лещи в задната камера.
Явно някой някъде в Apple също се подготвя за такъв сценарий, защото според Bloomberg гигантът е предупредил доставчиците си да са готови с до 5 милиона допълнителни бройки, ако търсенето се окаже по-високо от очакваното.
Виж още: Злато от боклука: това са новите олимпийски медали