Микробите, открити в една от златните мини в ЮАР, са способни да живеят на дълбочина 3 км без достъп до светлина и кислород. Тези микроорганизми са получили името Hadesarchaea в чест на гръцкия бог на подземното царство Хадес. Международната група от биолози, начело с микробиолозите от Тексаския университет в Остин, е публикувала резултатите от изследването в списание Nature Microbiology.

Този нов клас микроби е пригоден за живот под земята и затова ги нарекохме Hadesarchaea”, казва Брет Бейкър, един от водещите учени в изследването. Според учените откритите „микроби от ада“ не са били донесени в мината от повърхността или от подземните води, а изначално са били приспособени за живот под земята без кислород и светлина. Учените са стигнали до този извод, разшифровайки гените на няколко микроби от този подземен свят, сравнявайки ги с това, как е устроена тяхната ДНК спрямо ред бактерии и микроби, обитаващи други невъзможни за живот кътчета, като горещите източници на вода в Националния парк "Йелоустоун". Анализът е показал, че микробите спадат към неизвестно досега семейство археи. Hadesarchaea могат да използват в качеството на източник на енергия само няколко вещества – водород, азотен моноксид и въглероден окис.

Китай преселва 10 хиляди души заради строежа на супертелескоп