Американски учени намериха начин да трансформират ракови клетки в нормални с помощта на процес, свързан с изработването на микро РНК (miRNA). Изследователите са от клиниката Майо и твърдят, че разработката им ще открие нови перспективи и стратегии за борба с рака, базирани на обръщането на раковите клетки обратно към нормални.

Водещият изследваното – ученият Панос Анастасидис, казва, че откритието, направено от неговата група, представлява един вид „нов биологичен механизъм“, който създава необходимите „софтуерни“ инструменти за изключване кода на рака. Учените са го дешифрирали, когато са наблюдавали взаимодействието на адхезивните протеини с наскоро открития PLEKHA7 (действащ като лепило и държащ клетките заедно), който участва в производството на микро РНК. Малките, некодиращи молекули РНК (микро РНК) контролират и регулират експресията на група гени. Когато нормалните клетки контактуват една с друга, подгрупата микро РНК забавя гените, стимулиращи растежа на клетките. В раковите клетки адхезията се нарушава, микро РНК започва да работи неправилно, а клетъчният растеж става неконтролируем.

Ако успеем да възстановим нормалните нива на съответните микро РНК у раковите клетки, бихме могли да възобновим действието на "спирачната система" и така да възстановим нормалната функция на клетките" - казва д-р Панос Анастасиадис. - "Първите експерименти върху някои агресивни видове рак дават изключително обещаващи резултати."

Полезността на рибеното масло май се оказва преувеличена