Изтеглете и пробвайте безплатно новото приложение на HiComm за Google Chrome.

close
05.декември.2016

Монитор LG 25UM58: бягство от комфортната зона (ревю)

Автор: Вирджиния Кирова, Прочетено: 2735 пъти

Какво по-хубаво от това да прекараш приповдигнатите седмици преди Коледа, тествайки монитори? Добре, признавам, има и по-хубави неща, но когато получиш три ultra-wide монитора на LG наведнъж, няма как да не си развълнуван. При мен вълнението дойде ръка за ръка и с въпроса, дали изобщо ще харесам трите продукта с наименования 25UM58, 29UM58 и 34UM68. Виждате ли, почитател съм на “по-традиционното” съотношение 16:9 и през последните години то се е превърнало в оптималното за мен - както за работа, така и за игри. Затова работата и играта в съотношението 21:9 на трите мониторa на LG, за които ще ви разкажем през следващите три седмици на hicomm.bg и в списание HiComm, беше едно интересно за мен начинание.

Преди да премина към същинското ревю на първия от мониторите, 25-инчовия 25UM58, е нужно да отбележа и още нещо. Както сигурно сте забелязали от имената на трите предоставени от LG екрана, те са от една и съща серия, залагат на една и съща технология, но са с различен по големина диагонал. Поради тази причина ревюто на 25UM58 ще обхване техническите спецификации на моделите, а тези на 29UM58 и 34UM68 - потребителското изживяване. Разпределението по този начин е продиктуванo от причината, че въпреки 25-инчовия си диагонал 25UM58 е относително малък монитор, който не изважда на показ най-доброто от използваната в серията технология, както правят 29UM58 и 34UM68. Най-малкият от трите е достъпно решение за всички, които търсят ултраширок монитор.

 

25-инчов мъник

Това беше първата мисъл, която премина в главата ми, докато разопаковах 25UM58. Вертикалът на монитора е около две трети от вертикала на 25-инчов монитор със съотношение 16:9. Хоризонталът съвсем очаквано е по-голям, отколкото при стандартните екрани, но в моите очи мониторът изглеждаше по-компактен. И това не се промени до края на времето ни заедно, дори след като ми допадна начинът, по който работеше. Въпрос на лично предпочитание е дали ще заложите на монитор с висок или нисък вертикал.

Самият дизайн е на очаквано добро от LG ниво. Шасито е изцяло черно, лъскаво отзад и с матирана тънка рамка, обграждаща самия дисплей. Статичната стойка, която не предоставя възможност за регулация на височината на монитора, също залага на лъскаво покритие. Разбира се, винаги можете да се отървете от нея и просто да го закачите на стената.

На гърба ще откриете захранващия порт, жак за слушалки и двата HDMI порта за свързване. И това е. Няма DVI жак, нито Display Port и ако желаете да използвате такъв тип свързване, ще трябва да се снабдите с адаптер. Универсализацията на портове е тенденция, която виждаме в множество устройства. Когато говорим за монитори обаче, всеки от нас е свикнал с определен тип свързаност, особено когато конфигурациите ни разчитат на дискретна видеокарта. Дали ще приемете наличието само на два HDMI порта за минус, зависи изцяло от вас. От любопитство проверих какво е положението при по-големите братя на 25UM58. Същият брой портове е наличен и при тях.

 

 

Дисплей за гейминг?

Преди да си помислите, че най-егоистично се хвърлям към нещо, което ме интересува лично, ще кажа, че 25UM58 е комуникиран като гейминг монитор. Максималната му честота на опресняване е 75 Hz, като същата е предлагана и от двата му по-големи братя. Погледнато обективно, това не е чак толкова много, но като се вземат под внимание достъпната цена от 350 - 370 лв. (зависи от дистрибутора) и използваната IPS матрица, е обяснимо защо честотата не достига 144 Hz и нагоре, както при монитори с TN панел.

Самата IPS матрица се представя просто великолепно. И трите монитора покриват 99% от sRGB гамата, като ще получите най-доброто представяне още щом ги извадите от кутията. Не беше нужна никаква цветова калибрация на 16.7 млн. 8-битови цвята. Максималната яркост на всеки от дисплеите е 250 cd/m2, контрастното съотношение също е на очаквано високо ниво. Ъглите на видимост са 178 градуса, като рязко отмиване на цветовете се забелязва само при поглед отгоре над 160 градуса.

Оптималната резолюция на LG 25UM58 е 2560x1080. Лошото е, че не всички игри, включително най-новите заглавия, имат оптимизация за този тип съотношение. Препоръчвам ви да потърсите пълен списък с игрите, поддържащи 21:9.

Първо изпробвах гейминг възможностите на монитора с любимата си The Witcher 3: Wild Hunt, която има нужната оптимизация. Няма да крия, беше ми нужен определен период на адаптация, за да привикна с по-широкото поле на наблюдение. Играта обаче изглеждаше просто великолепно - съвсем очаквано от точната репродукция на цветовете, предоставяна от IPS матрицата. Качеството на картината е безупречно, образите са резки и не забелязах никакъв screen tearing въпреки липсата на G-Sync (мониторът поддържа Free Sync, тъй че притежателите на AMD графични процесори няма да имат нужда да дебнат за подобни изкривявания в образа).

 

Направих си малък експеримент, като намалих почти до минимум Anti Aliasing графичната опция и загубата на рязкост в изображението беше в пъти по-малка, отколкото съм изпитвала с други тестови монитори. Ако хардуерът ви не е достатъчно мощен за изискващи игри като The Witcher 3, то с подобен монитор ще може да си спестите in-game Anti Aliasing и да си спечелите няколко fps отгоре.

За допълнително подобрение на гейминг изживяването и в трите монитора от серията са налични и специалните гейминг режими на LG. Както при предходните техни монитори, които тествах, има специализирани режими за FPS и RTS заглавия, като можете да правите и свои собствени и да ги запазвате и използвате през интерфейса Quick Circle. И отново както при предходните LG монитори, които ми бяха в ръчичките, само хвърлих един поглед на предварително настроените режими и не ги използвах повече. Факт е, че всеки от тях изкривява по някакъв начин цветовото представяне на дисплеите, а аз съм почитател именно на реалистичното им цветово препредаване.

От друга страна имаме Black Stabilizer технологията, която ме очарова преди няколко месеца и която се радвам, че мога да използвам отново. Благодарение на нея ще получавате малко повече видимост в по-тъмни локации по време на игра. Ако я използвате и в допълнение с Dynamic Action Sync технологията, която намалява времето за реакция на монитора, получавате едно наистина великолепно гейминг изживяване от всеки от трите монитора.

 

 

По-скоро универсален

Точните му цветове го правят подходящ за обработка на изображения. Заедно с ширината получавате и монитор, изключително подходящ за обработка на видео. Допадна ми как изглеждаше интерфейсът на Adobe Premiere на тази големина, а широкото работно поле определено улесни боравенето ми с програмата.

Както сигурно знаете, LG предлагат страхотна функционалност в мониторите си - разделяне на работния плот на отделни части. Понеже 25UM58 няма нужната вертикалност на работното поле за "четириекранния" режим, както по-големите му братя, на него използвах само режимите за разделяне на две в различно отношение, както и PiP режимите, които ми станаха любими след теста на LG 24MP88. Няма спор, че са страхотни за мултитаскинг върху единичен дипслей.

 


 

Добре, ами гледане на видео? Тук специфичността на резолюцията си казва думата. Ако заложите на YouTube клипове, очаквайте черни ленти от двата края на екрана заради фиксирането на качеството до 1080p на някои клипове и невъзможността за ъпскейлинг и оптимизация на картината за съотношението на LG 25UM58. Също така е важно да отбележа, че някои Windows приложения и програми не успяват да заемат целия хоризонтален обем от монитора. До страничните му рамки често имаше черна лента с дебелина от 2 мм. Microsoft Office обаче няма никакъв проблем и мониторът е перфектен за работа с Excel. Не се шегувам, наистина е супер удобно.

Колкото до гледането на филми - няма да имате проблем. Всъщност е истинско удоволствие да зяпате любимия си сериал на този екран. Повечето видео плейъри и стрийминг услуги имат бърз достъп до настройките на картината и с няколко клика ще успеете да оптимизирате картината за неконвенционаланта резолюция.

 

25” понякога не са достатъчни

В крайна сметка LG 25UM58 ме впечатли само с това, което е наистина важно - IPS панела и високата си цветова прецизност. Големината на диагонала не е за мен, това е ясно. Даже е малко странно, не съм особено голям привърженик на големите монитори и 27” е максимумът ми. Дописвайки ревюто на самия 25UM58, вече хвърлям поглед към кутията на 29-инчовия му еквивалент. И съм почти сигурна, че когато го включа, той ще е с достатъчно висок вертикал за моя вкус и наистина ще успея да оценя ширината, предоставяна от ultra wide панела му и отношението 21:9. Дали наистина е така, ще разберете следващия понеделник.

Колкото до LG 25UM58 - той е добър монитор. Просто не е моята “чаша чай”. Ако търсите бюджетно ultra wide решение, то го включете към списъка на възможните кандидати за вашия нов личен екран. Колкото до гейминг същността му: IPS цветовете и средната честота на опресняване го правят солиден избор за почитателите на този тип монитори.





>> <<


« Назад

Коментари по темата
Коментирай анонимно или с други платформи

Най-четено през седмицата
архивСписание HiComm
188 брой - януари/февруари, 2017 188 брой - януари/февруари, 2017

Корица


Съдържание


Купи
Цялото съдържание »
Акценти архивВидео ревю
Абонамент за новини Add to Google АрхивАнкета

Използвате ли Snapchat?



Resident Evil 7: не сте добре дошли в дома на това семейство The Last Guardian: една необикновена история Монитор LG 29UM58: по-широк поглед (ревю) Видео: iRobot Roomba 886 е терминатор за прахоляка вкъщи Samsung UE75KS8002: лукс от пръв поглед Кофеинови хищници нападат Saeco Incanto в джунглата на HiComm Данни във ваше владение с последната ни седмична награда Samsung UE43KU6672: златната среда Prestigio MultiPad Visconte V: разумна функционалност