Чували ли сте за Кадин мост (известен и като Невестин мост) при село Невестино? Аз трябва да си призная, не без известен срам, не бях. Оказа се, че това е едно малко, но прекрасно късче история, намиращо се на пътя Кюстендил - Дупница над река Струма. Както почти всяко старинно място, така и мостът е пропит не само от духа на отминали времена, но и от легенди и предания - някои фантастични, други по-реални.

Но независимо коя от тях е най-точната (не че има толкова огромно значение), представете си колко хора са минали през тази връзка над реката. Представете си съдбите, които е свързал, или тези, които е разделил. Добрината, на която е ставал свидетел. Толкова много история, увила се около 100-тината метра каменно творение, през които преминахме и ние. И го направихме със стил - яхнали високотехнологичен тигър и игуана, измъкнали се вече от зоркия поглед на дрона!

Но преди това е време за видео разказа ни за Tiguan, заснет с дрон, Go Pro и видеокамера:



 

Чакай… тигър, игуана?

Добре, може би избързах малко. Истината е, че бяхме поканени от Volkswagen, след като проведохме редица тестове на автомобили през последната година, да вземем участие в едно истински приятно начинание - #TiguanBlindDates The All Connected Challenge. Истински приятно, тъй като от компанията ни предоставиха един чисто нов автомобил, бъкан с всевъзможни технологии, снабден с една от мечтите на всеки шофьор - годишна винетка, и не на последно място - пълен резервоар. Предпоставка да отидем навсякъде, където решим. Но без съжаление тази свобода ни беше иззета от колегите от списание Eva, които вече ни бяха задали финалната дестинация - зорко пазена от нас до последния момент. Както може би вече сте разбрали от началото на текста, оказа се, че ни пращат до село Невестино. Малкото населено място не само ни изненада с известния си мост, но със страхотния парк, който преминава по продължението на река Струма. Брегът, леко прикрит от високата растителност, се оказа чудесно място не само за разходка, но и за снимки. Към това трябва да добавя и самото пътуване, което смеси типичното излизане от жужащата ни столица, скоростно пътуване по една от магистралите ни и един от най-живописните пътища - след като се отклонихме от Дупница в посока Кюстендил.

 

src="http://bs.serving-sys.com/BurstingPipe/adServer.bs?cn=tf&c=19&mc=imp&pli=18362346&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1"

 

И всичко тогава го направихме от удобната си позиция в чисто новия Volkswagen Tiguan, който е натоварен с тежка задача - да е наследник на един от най-успешните за марката автомобили. Първият Tiguan излезе през 2007 година и бързо се превърна в любимец на публиката. За успеха му помогна комплексната същност, оформена като градско SUV. След фейслифт от 2011 година днес вече имаме и официалния му наследник, към който оправихме някои важни въпроси - как се справяш на пътя, колко си удобен и точно с колко технологии си оборудван, за да можем ние, сериозните технологични фенове, да се чувстваме добре. И в над 300-километеровото си пътуване се роди истината…

О, отново щях да забравя! Защо точно тигър и игуана? Всъщност името на модела не произлиза от това на номадски народ (както го прави по-големият брат Tuareg), а от комбинацията от немските думи за тигър и игуана (Tiger и Leguan). И сякаш тези животни успяват достатъчно добре да ни дадат представа за същността на SUV-то - вътрешната сила на голямата котка и възможността да си проправя път през различни местности, подобно на влечугото със спокоен поглед.

 

 

 

И преди сляпата ни среща срещнахме се с дрона и черния път

Понеделник сутрин и страхотно начало на работната седмица. Намирам се на паркинга на Порше София Изток, където ме очаква белият Tiguan, в който ще се возим с колегата Илия Темелков във все още неизвестна за нас посока. Тъй като отказваме да се доверим изцяло на случайността, вече сме прочели доста за возилото и всъщност първо искаме да се отклоним от зададения маршрут - искаме да изкараме градското SUV извън гладкия път, за да видим как ще се справи в калта и неравните настилки. И за да успеем да документираме изживяването, преди сляпата ни среща се срещаме с един дрон, който ще е временен наш придружител. Разбира се, лепнахме на предния капак и вярната ни екстремна камера GoPro Hero 4, която любезно ни предоставиха от Basecamp. Но за да се случи всичко това, трябва да стигна до популярен софийски мол, където е срещата ни. Защо споделям всичко това? Защото отдавна не бях шофирал през делничен ден и спокойно мога да кажа, че движението е ужасно. Добрата новина от това е, че успях да поседя доста време в удобното купе на Tiguan, да го разгледам обстойно и за щастие - без да успея да тествам спирачката в градски условия. А такава колата си има! Има и още цял куп важни системи за безопасност.

 

 

От Volkswagen ни осигуриха модел с пълен пакет от екстри, в които освен спирачката за града влиза още адаптивен круиз контрол (удоволствие за магистралата - настройвате скоростта, а колата следи да се поддържа, но може и да намали автоматично), асистент за лентата, който се не се притеснява сам да ви върне в правия път, и технологията 4motion, комбинирана тук с 2-литров дизелов двигател със 150 к.с. и 7-степенна автоматична скоростна кутия. На пазара има различни конфигурации, които са от 1.4-литров бензинов двигател с ръчна кутия до доста по-мощни вариации с 240 к.с. Повече за тях можете да видите тук.

Но да се върнем на нашия Tiguan и 4motion технологията. Тя осигурява 4 режима на поведение на автомобила, съобразени с условията на терена - така можете да изстискате най-доброто от градското SUV, когато се намирате на заледен път, офроуд настилка или просто търсите комфорт или по-спортна натура. Най-общо, ако пътят е заснежен, избирате режим Snow, който осигурява по-голямо сцепление (намалява въртящия момент, за да се избегне приплъзване) и поддържа стабилността. При офроуд режима се търси повече мощ и въртящ момент, за да се измъкнете от някоя неприятна кална ситуация. Комфорт е оптимизиран за спокойно шофиране, а при спортния скоростите са по-дълги, а воланът - по-твърд. Новият Tiguan разчита на технология AllWheel Drive с електронен диференциал, а окачването се справя отлично със софийските улични странности. По време на шофирането отбелязахме още, че изолацията на купето е добра и вътре е задоволително тихо - нещо, което се нарушава само при по-високите обороти. Като цяло шофирането на новия Tiguan - както в града, така и извън него - е приятно, успокояващо и спокойно - добре надградено спрямо предишния модел.

Поведението му на черния път е наистина стабилно - автомобилът не е създаден за онези офроуд ситуации, в които колите се спускат от почти отвесни наклони и подскачат по големи бабуни и камъни, но осигурява спокойствие дори тогава, когато трябва да напуснете асфалта. Самият режим за черен път може да бъде и допълнително персонализиран (налична е дори асистенция за спускане по наклон - не е нужно да натискате спирачката), а на екрана пред шофьора и на този на инфотейнмънт системата може да получавате информация през цялото време за градус на наклона, натоварване на всяко колело и, разбира се - симпатичен електронен компас.

 

От птичи поглед

Както от въздуха, така и от земята - личи си, че от Volkswagen са осъвременили дизайна на серията. Новият Tiguan дори външно показва еволюционното си развитие. Дизайнът е претърпял редица промени, които му придават приятна, но и енергична визия. Предницата има М-образна решетка, която се влива към LЕD фаровете. Отместваме поглед към профила, а вниманието ни е насочено от дръжките към задницата, водено от декоративния елемент. Той е и обединяващата линия, която приключва в задните светлини. Стоповете имат лек 3D ефект, който ни хареса. А като цяло задницата има много по-спортно излъчване спрямо стария Tiguan. Всъщност това важи за целия автомобил. Сериозно удобство идва и от начина, по който можете да отворите багажника - просто пъхвате крак под задната броня. В началото, докато научите приблизителната позиция на сензора, ще помахате леко комично с крак, но жертвата е малка. А когато магически, но без нужда да казвате “Сезам, отвори се” и вратата на багажника се вдигне, получавате достъп до над 600 литра пространство, което може да набъбне до 1655 литра (според официалните данни), когато спуснете задните седалки напред, а това можете да направите дори с тази, разположена до шофьорската.

 

 

 

И поглед от купето

О, седалките! И двамата с Илия останахме впечатлени от удобството, което предлагат. И това не важи само за предните - дори тези отзад могат да се изместват напред и дори да се изправя облегалката им. А пасажерите на задния ред разполагат дори с удобни табли, на които да поставят напитка, храна или малък лаптоп. Купето разполага с много място и дори шофьорът да е с височина над 1.80, пътник зад него със същата височина пак ще се чувства удобно. Единственото неудобство може да дойде именно от таблите, в които по-високите хора ще опират колената си.

Същността на новия Tiguan е високотехнологична и от Volkswagen го демонстрират не само в рекламните си клипове, но и в интериора и реално в инфотейнмънт възможностите на автомобила. И от това останахме най-радостни! За по-технологичното усещане помагат допълнителните меки вътрешни светлини, които сияят от вратите. Като водач на Tiguan, макар и само за два дни, останах много доволен от контрола, който имам директно от волана, и цялата информация, която получавам на Active Info Display технологията. Така на мястото на механичните скоростомер и оборотомер има голям и хубав дисплей, който позволява високо ниво на персонализация - както чисто визуално, така и като информация. В центъра можете да имате сегашното състояние на автомобил, разхода, навигационната система, офроуд статистика и други. Наличен е и малък HUD дисплей, който е точно срещу погледа. Така вниманието ви няма да се разсейва нито за момент от пътя.

 

 

И центърът на интелекта на автомобила, който ни забавлява през целия път, е тъчскрийн екранът, който е център на Car-Net системата. Около него са разположени всички преки пътища, за да има шофьорът, но и пътникът до него удобен достъп до това, от което има нужда - радио, медия, телефон, настройки, звук, навигация и информация за колата. Независимо с какъв смартфон разполагате, ще можете да го вържете към колата - налична е MirrorLink връзка, Android Auto и CarPlay. Ние използвахме iPhone, свързахме го и инфотейнмънт екранът се трансформира в началния екран на iOS. Удобно!

Тествахме и Car-Net приложението за мобилно устройство, с което имате достъп до информация за автомобила, и по важното - да изпращате дестинации от разстояние. Можете да ги вземете директно от календара си (ние го направихме от S Planner на Samsung) или да зададете нови. Така, ако друг кара колата, можете да му изпратите ново място, към което да отиде. Точно както ние получихме нашето.

Самата навигационна система разпознава и гласови команди, въпреки че е малко странно да го използвате - просто трябва да изказвате добре буквите - една по една. Иначе, когато изберете дестинация, можете да решите дали да минете по най-краткия, най-бързия или най-живописния път.

 

 

 

Финалната точка и финални впечатления

Пристигнахме в село Невестино - без затруднения, в приятно време и с известно спокойствие. Комбинацията от подобрен дизайн, сериозен набор от технологии и наистина лесна връзка с най-верния ни придружител - смартфона, направиха шофирането, а и возенето страхотно изживяване.

Да преминеш с толкова високотехнологично возило по пътя, по който са минавали каруци - времето лети за всички, въпросът е да го изживеем по най-добрия начин. А сега ние ще трябва да зададем тайна дестинация, но няма да го направим към определена медия, а към вас - изберете едно прекрасно кътче и намерете време за него. Заслужава си.

Повече за новия Tiguan можете да откриете на неговата интерактивна страница.

Оцени:
Рейтинг: 4
Още от Tech

WikiLeaks разкри как ЦРУ е хаквала вашия iPhone в продължение на години

26 | Преди 9 ч.