В наши дни заводи за милиарди долари за производство на масивни батерии, които захранват електрически превозни средства, се откриват толкова често, че дори ако следвате автомобилната индустрия, е трудно да ги проследите всичките.

Чухте ли за този на KORE Power в Аризона? А на Samsung и Stellantis в Индиана? Китайския проект в Мичиган, норвежкия в Джорджия, японския в Южна Каролина?

Или ако вече не сте впечатлени от един милиард долара, какво ще кажете за проекта за електрически превозни средства и батерии за 5 милиарда долара в Джорджия? Не, не този, който вече споменахме – другият.

Всички тези фабрики – плюс още по-големи от Ford и General Motors – са част от забележителна индустриална промяна.

Автомобилните производители се подготвят за масовизацията на електрическите превозни средства, които в момента са около 6% от продажбите на нови превозни средства в Съединените щати, и се очаква да завладеят огромен дял от пазара само за няколко години. Това означава, че компаниите ще имат нужда от огромен брой батерии.

Мозъчният тръст Atlas Public Policy наскоро събра всички обявени проекти, разположени в Съединените щати, като част от изследване, подкрепено от търговски съюз на автомобилни производители, и предостави актуализирани числа на NPR през декември. Като цяло групата преброи повече от 128 милиарда долара обявени инвестиции в заводи за електрически превозни средства, заводи за батерии и рециклиране на батерии.

Само през 2022 г. компаниите обявиха планирани проекти за над 73 милиарда долара – повече от три пъти повече от предишния рекорд, поставен през 2021 г.

Политическият натиск се увеличава върху компаниите, занимаващи се с производство на батерии, за да намалят зависимостта от Китай и да създадат работни места в САЩ. В момента Китай е дом на около 90% от световното производство на някои ключови компоненти за батерии. Но има и бизнес причини за преместване в САЩ, тъй като компаниите се стремят бързо да разширят производството и да избегнат прекъсвания на веригата за доставки.

Снимка: Unsplash

Виж още: Производителите може да бъдат принудени да върнат сменяемите батерии в телефоните