Apple се намира в момент, в който трябва да обяви официално или да прекъсне работата по своя изключително таен и загадъчен проект Apple Car, съобщава Bloomberg. Години на разработване, огромни инвестиции и амбициозни цели характеризират навлизането на Apple на пазара на електрически превозни средства, но изглежда, че все още не сме се доближили до момента, в който той ще даде резултат.

През последното десетилетие Apple насочва приблизително 1 млрд. долара годишно към проекта "Титан" - кодовото име на начинанието ѝ за електрически автомобили. Проектът, забулен в тайна, е привлякъл най-добрите таланти от автомобилния сектор, включително бивши служители на Tesla. Въпреки това той все още не е в състояние да преодолее предизвикателствата, с които се сблъсква всеки стартъп в областта на електрическите превозни средства.

Първоначално Apple си постави за цел да разработи напълно самоуправляващ се електромобил, който вероятно ще служи като роботакси. Последните доклади обаче сочат, че компанията преоценява подхода си. Съобщава се, че сега Apple се концентрира върху създаването на автомобил, който предлага помощ на водача по магистралите, но все още изисква човешка намеса и внимание. Дори и с тази промяна в посоката очакваната дата за пускане на Apple Car на пазара е далеч напред - през 2028 г., което е значително забавяне спрямо първоначалната цел от 2026 г., която вече е отлагана повече пъти, отколкото можем да преброим.

Според вътрешни лица проектът за електрически автомобил на Apple е достигнал критичен момент след десетилетие на разработка, сътресения в ръководството и съкращения. Сега компанията е изправена пред решение тип "да стане или да не стане" с възможност за прекратяване на проекта, ако скоро не достигне до очакваните резултати.

Този вид система за подпомагане на водача звучи идентично със системите за подпомагане на шофирането от ниво 2, предлагани от почти всички производители. Apple предвижда с течение на времето да развие своята система, за да направи автомобила по-автономен, но това вече сме го чували многократно.

Предполага се, че Apple ще заложи на дизайна, надеждните системи за безопасност и уникалния потребителски интерфейс, за да помогне на своя автомобил да се отличи. Въпреки това, при положение че наследените производители все повече се насочват към електрическите превозни средства, вече утвърденото име на Tesla като марка за автомобили с технологии и потребителски интерфейс и навлизането на други технологични компании като Huawei, Xiaomi и Sony на пазара, няма да е лесно да се получи такъв статут, на какъвто се радват марките iPhone и Mac на Apple.

Надяваме се в името на конкуренцията на този пазар Apple да успее да достави истински автомобил. Би било наистина жалко, ако целият този проект се закрие, без да остави следа.

Снимка: Unsplash

Виж още: Странни дупки на океанското дъно - портал към мистериозен свят?