Анализаторската компания Gartner обяви, че до 2027 г. електрическите превозни средства с батерии ще достигнат ценовия си паритет с автомобилите с двигател с вътрешно горене (ДВГ). Това ще бъде важен етап за електрическите превозни средства, ако се сбъдне, защото една от причините все повече хора да не си купуват такива е, че са скъпи.
Въпреки че цените на електромобилите могат да достигнат ценови паритет с подобни превозни средства с ДВГ, Gartner предупреждава, че мрежите за електромобили, които са необходими за зареждането им, могат да се превърнат в пречка за внедряването на технологията.
Коментирайки този факт, Джонатан Девънпорт, старши директор-анализатор в Gartner, заяви:
"Ако държавите не предприемат действия за стимулиране на водачите на електромобили да зареждат извън периодите на пиково потребление на електроенергия, преминаването към електромобили може да доведе до допълнително натоварване както на капацитета за производство на електроенергия, така и на инфраструктурата за разпределение."
Освен че ще се постигне ценови паритет, Gartner смята, че до 2030 г. повече от 50% от моделите на автомобилните производители ще бъдат електрически автомобили. Според нея тази промяна ще настъпи с течение на времето поради затягането на регулациите от страна на правителствата по света за продажбата на нови автомобили с ДВГ.
Преди три години правителството на Обединеното кралство обяви, че продажбата на нови автомобили с ДВГ ще бъде забранена след 2030 г., което ще принуди хората да купуват електромобили. Освен това в Лондон и Бирмингам вече са въведени зони с ниски емисии, което означава, че само по-новите превозни средства с ДВГ могат да влизат в зоната, без да плащат такса.
Подобни действия в различни държави по света, особено в развитите страни, ще стимулират въвеждането на електромобили.
Gartner също така публикува своята прогноза за броя на електрическите превозни средства, които ще бъдат доставени през следващата година. В случая с автомобилите според нея доставките през 2022 г. възлизат на 11.1 млн. единици. През 2023 г. този брой ще скочи до 14.9 милиона доставки, а през 2024 г. доставките трябва да достигнат 17.8 милиона.
Цифрата за 2024 г. е увеличение от 19% на годишна база, което означава, че приемането расте с прилични темпове. Тъй като цените на електрическите превозни средства ще станат сравними с тези на автомобилите с ДВГ през 2027 г., това може допълнително да ускори приемането им.
Снимка: Unsplash
Виж още: Защо Google Maps иска да заприлича на Apple Maps?