По време на изложението TGS миналата седмица президентът на Capcom и председател на CESA Харухиро Цуджимото отново повдигна любимата тема за дискусия: цената на игрите. Както съобщава Nikkei, Цуджимото е обсъждал темата за нарастващите разходи за разработка, при което е заявил, че "цените на игрите са твърде ниски".

Въпреки че игрите на много големи издатели поскъпнаха през последните години, заслужава да се отбележи, че Capcom не следва тази тенденция. Например Street Fighter 6 стартира през юни на цена от 50 паунда/60 долара, докато конкурентната Mortal Kombat 1 ще ви струва 60 паунда/70 долара. В същото време игрите като цяло не са поскъпнали много от началото на хобито, въпреки че производството им е значително по-скъпо. Един убедителен начин, по който сме виждали хора да изтъкват тази теза, е да споделят брошури от Toys R Us и други търговци на дребно от 90-те години, като понякога пренасят коригираните спрямо инфлацията разходи върху тези стари листовки, за да ни напомнят, че някои от нас са плащали съвременните 142 долара през 95-а година, за да играят Donkey Kong Country 2, или 124 долара за Mortal Kombat.

Въпреки това през последните десетилетия обхватът на игрите значително нарасна, а издателите могат да продават на по-голям брой потенциални играчи. Така че, въпреки че разработването на игри е станало по-скъпо, поне на нивото, за което говори Цуджимото, те имат и потенциала да генерират по-големи печалби за издателя.

Разходите за живот в световен мащаб също са се повишили значително през последната година. Това е нещо, което Цуджимото признава, но само дотолкова, доколкото не смята, че то ще спре хората да купуват игри, независимо от финансовите им затруднения.

"Бизнес доверието и високите цени нямат много общо с игралната индустрия", отбелязва той. "Това, че има рецесия, не означава, че няма да отидете на кино или на концерт на любимия си изпълнител. Висококачествените игри ще продължат да се продават."

Аргумент, който може би ще събере повече симпатии от "игрите стават все по-скъпи за производство", е, че увеличаването на разходите ще доведе и до увеличаване на заплатите. "Като се има предвид, че заплатите в индустрията като цяло се увеличават", каза той, "мисля, че повишаването на единичните цени е здравословен вариант за бизнеса". Въпреки че много от длъжностите в сферата на разработката на игри са сравнително добре платени, това не е най-стабилната кариера, тъй като съкращенията са често срещани, а работните места се закриват, след като игрите бъдат доставени - ако не и преди това.

В проучването на GDC за състоянието на индустрията през 2023 г. 16% от разработчиците съобщават, че са сменили компанията през последната година, а 36% обмислят това, като посочват като основни фактори заплатата, компанията и културата и работата от разстояние.

Но нека не забравяме факта, че през март Capcom отбеляза най-добрата си година в историята. Тя продаде 41.7 милиона игри, с 9 милиона повече от предходната година, което доведе до рекордни профили. Освен това тя се радва на десетилетие на постоянен ръст на приходите. Естествено, това съобщение вдъхнови цената на акциите ѝ да достигне исторически връх от 5380 японски йени по това време.

Снимка: Unsplash

Виж още: Фил Спенсър: Microsoft ще купи Valve, ако се появи възможност

 

Още от Play