И така – както гласи клишето: моментът на истината! От вчера късно следобед (или по-точно рано вечерта – около 19:00 българско време) демо версията на дългоочакваното продължение на епичната RPG класика е достъпно за сваляне от сайта на Bioware и куп „огледални” места в мрежата.
Започвам с уточнение, че впечатленията, които ще споделя след малко са наистина много ранни – не само защото нямах много време за игра, но и защото в този си вид Dragon Age 2 идва с доста ограничения. Bioware са подходили изключително хитро, повдигайки завесата достатъчно, за да предизвикат интерес, но не и толкова, че да ви развалят удоволствието от пълната версия на играта.
Накратко – в демото ще имате възможност да изберете един от трите налични класа персонажи – войн, крадец или маг в двете им достъпни вариации – мъж или жена. След това в тяхната компания ще извървите пътя от опустошения от Даркспоун ордата Лоутъринг до Къркуол – града който ще играе ключова роля в сюжета на Dragon Age 2. Ще мернете и някой от централните фигури в повествованието – макар и за кратко.
За съжаление (или за щастие – зависи как ще го погледнете) нещата които няма да можете да правите в това демо са повече. Всички опции за модифициране външният вид на героя ви са деактивирани. Все пак от менюто ясно личи, че макар, че Хоук ще е един единствен (в Mass Effect, a не в Dragon Age: Origins стил) все пак играта ще предлага достатъчно много опции за персонализация – добавяне на татуировки, промяна на лицеви характеристики – такива неща.
Другото което е деактивирано уви е достъпа до инвентара и опцията за екипиране на героя изобщо. Все пак демото ще ви даде възможност да опитате малко от двата достъпни бойни стила на всеки от класовете – двуръчен меч или щит и меч за война, два кинжала или лък за крадеца и т.н.
Това което демото ще ви предложи в изобилие разбира се са битки, много и динамични сражения. Явно Bioware много се гордеят с новата си, подобрена и значително по-екшън ориентирана бойна система, тъй като още с първите си няколко минути играта ще ви хвърли право в мелето, изправяйки героя ви в компанията само на един придружител (магьосница) срещу цяла орда жадни за кръв даркспоун гадини плюс (лек спойлер) огромно огре за финал.
Естествено не всички умения на класовете са достъпни, но все пак пролога ще ви даде достатъчно ясна представа какво можете да очаквате в пълната версия по този параграф. Някой лични размишления по този повод.
Май съм споделял, че в оригинала любимият ми клас беше крадец. Причината да изневеря на собствените си традиции (които повеляват „войн или в краен случай някоя от близките до него вариации”), беше факта, че интерпретацията, която Origins предлагаше за класа „rogue” беше малко по-особена, а основното с което ме изкуши тя беше възможността за бой с две оръжия едновременно (на ниските нива меч и кинжал, а по-напред в играта и два меча).
В Dragon Age 2 обаче нещата явно ще изглеждат малко по иначе. Bioware са се погрижили нещата да си дойдат на мястото и в продължението война си е войн, крадеца – крадец (ако мога така да се изразя). Бойният стил който ще видите да демонстрира война е меко казано впечатляващ. Представете си един малко по-унищожителен и брутален Гералт и горе долу ще придобиете представа за това какво можете да очаквате от един средно или напълно развит warrior. Иначе казано този клас вече носи нужното усещане за мощ и могъщество – независимо дали става дума за единична, супер-атака след която враговете се пръскат в мъгла от кръв и черва или умение с масово поражение, при което Хоук очиства 5-6 гада едновременно с един бесен замах.
Крадеца пък се връща в старите си рамки – той е видимо по-слаб в “one-on-one” сблъсъците, но пък е доста по-ловък и подмолен. Особено ми допадна как е реализирана добре познатата ни от куп фентъзи ролеви игри backstabbing атака – визуализацията й в Dragon Age 2 напомня малко на джедайски трик.
Но стига с хубавите неща – да чуем и малко мрънкане. Доста неща не ми харесаха в това демо и със сигурност няма да ми харесат и в пълната версия на играта. На първо място трябва да ви кажа, че визуалният стил на Dragon Age 2 не ми допадна още в момента в който заглавието беше официално обявено и сега когато го видях така да се каже „на живо” ми допада още по-малко.
Така и не си направих труда да се запозная подробно с мотивите на Bioware за този рязък, артистичен завой, но в този си вид Dragon Age просто изглежда... постно. Направо old gen. Нищо общо с мрачното, създаващо неповторима атмосфера излъчване на оригинала. Тук цветовете са някак бледи, а нивата оставят усещане за стая боядисана в депресивно убити цветове, от която някой е изнесъл всички мебели.
Дано по нататък в играта да видим по-голямо разнообразие на пейзажи, но честно казано съм малко скептичен по този въпрос – каквото и да ми предложи Dragon Age 2 като гледки, енджина си е енджин. Странно, направо необяснимо е, че въпреки купчината нови, графични опции в менюто с настройки (в това число и поддръжка на DirectX 11 ефекти) играта изглежда чисто и просто... ами грозно!
Другото което категорично не мога да кажа, че одобрявам е цялостното как да се изразя „изпростяване” на играта. Хубаво де – да го наречем с политически по-коректното „оптимизиране”. Интерфейсът, дървото с уменията, цялостното визуално излъчване на Dragon Age 2 ще ме прощават заклетите фенове на Xbox 360 и PlayStation 3 ама просто ВОНИ на конзола. Не знам колко точно оригинални са се почувствали Bioware от този факт, но на мен интерфейса на Origins си ми харесваше – не виждам никаква причина за подобна генерална промяна. Да не говорим, че по начало не одобрявам промени на сила, ей така само и само да оправдаят присъствието на някоя двойка или тройка в заглавието на дадена игра.
На финала – изводи от полувремето. На хора като колегата Боро предполагам играта ще допадне повече отколкото Dragon Age: Origins. Всъщност на него и на всички останали играчи, които шумно се оплакваха от факта, че видите ли сраженията в първата част били много и скучни. На мен нито ми бяха много нито скучни, но нейсе. Всъщност моето лично мнение е, че те бяха скучни за тези които играеха на ниските трудности и така и не си направиха труда да разучат изключително комплексната и добре структурирана схема за тактическо управление на партито, но както се казва – това е една друга бира.
Тези които ще останат малко (или повече) разочаровани от Dragon Age 2 ще са играчите като мен, които очакваха от продължението да надгради оригинала във всяко едно отношение, а не да забие в коренно различна посока. Отсега мога да ви кажа, че единственият начин да подходя обективно ако и когато след няколко седмици рецензирам играта ще е да я разгледам като изцяло ново заглавие – т.е. така сякаш Dragon Age: Origins никога не се е състоял и аз не съм чувал нищо за него.
Просто Dragon Age 2 е съвсем различна идея, реализирана по съвсем различен начин – визуално, стилово, геймплейно дори. Именно за това аз ще я приема като интересен експеримент във вселената на Dragon Age и веднага след като я изиграя ще се върна, за преиграя за четвърти път Origins / Awakening.
Коментари (0)