Дебютът на Epic Game Store разтърси значително екосистемата на РС гейминга, но редовните в началото временни ексклузиви за платформата, както и противоречията около нея постепенно отмряха през 2020 г. И така, как се е представил Epic Game Store през втората си година на пазара? Едноименната компания пусна обобщение на 2020 г. и резултатите са смесени.

Като положителен знак днес Epic Game Store има повече потребители от всякога – 160 милиона души спрямо 100 милиона от края на 2019 г. и 56 милиона месечни активни потребители спрямо 32 милиона.

Това може да звучи добре, но въпреки увеличението на потребителите и на каталога на Epic Game Store похарчените там пари са се увеличили съвсем малко – от 251 милиона долара през 2019 г. до 265 милиона долара през 2020 г.  

Така излиза, че много хора играят игри, придобити чрез Epic Games Store, но всъщност не много хора си ги купуват. Epic подари 103 различни игри през 2020 г., които бяха изтеглени цели 749 милиона пъти. Изглежда вероятно тези подаръци да са източникът на увеличение на месечните потребители на EGS. Раздаването на безплатни игри е добър начин да привлечете хората, но това не е страхотна дългосрочна стратегия, така че какво следва за Epic Game Store?

Е, изглежда, че планът е Epic Games Store да стане много подобен на Steam, като улесни публикуването на игри в магазина, като по този начин увеличава каталога му и се надява да привлече повече плащащи абонати.

Снимка: Epic Games

Виж още: Вентилаторът на PS5 ще работи различно според нуждите на всяка игра

Тагове: