Стрийминг платформата за игри Google Stadia бе анонсирана през март и гигантът потвърди, че през лятото ще даде повече подробности по нейната премиера, включително и най-важната – финансовата.
Съобщение в Twitter профила на Google Stadia разкрива, че премиерната дата, наличните тогава заглавия и цената ще бъдат част от (летния) пакет информация. Именно това, какво ще могат да играят геймърите през стрийминг платформата и на каква цена, без съмнение са най-важните фактори дали в крайна сметка Google Stadia ще се окаже привлекателно предложение.
До момента са потвърдени само вече излязлата Assassin’s Creed: Odyssey и предстоящата Doom Eternal.
Google потвърди, че е изпратила системи за разработка на игри на над 100 студиа по цял свят, канейки ги да се присъединят. Също така компанията създаде подразделение на Stadia, което да разработва ексклузивни игри.
Следващият важен фактор за успеха на Google Stadia е цената. Два от възможните модели са купуването на игра на промо цена и месечния абонамент за достъп до целия каталог. Имайки предвид, че Google иска достъпът до игрите да става буквално с кликване на линк, който и модел да избере гигантът, бариерата за достъп до него трябва да бъде много ниска – например като представи безплатен пробен достъп до Google Stadia или различни финансови облекчения за плащане.
Виж още: Вредните проявления на гейминга вече официално са болестно състояние
Друг аспект на ценовия фактор е това, колко ще струва контролерът за Google Stadia. Очаква се цената му да е съпоставима с тази на падовете за Xbox и PlayStation, които се предлагат за 60 долара.
Накрая, явно ще научим и кога точно в рамките на годината ще заработи Google Stadia. До момента Северна Америка и Европа са първите потвърдени пазари, като не е изключено премиерата да стане през октомври, за да се възползва Google от някаква съвместна промоция с излизащите тогава ново поколение Pixel телефони.