Отминаващата година със сигурност беше сред най-вълнуващите в гейминг света. Станахме свидетели на нови конзоли, които ще се опитат да върнат играчите към тази платформа, появиха се много качествени заглавия, а сред тях място намериха и много инди игри, които впечатлиха със своята оригиналност. Но не всичко беше перфектно - какво разочарова в игралния свят през 2013 г? Тук не става въпрос за определени заглавия и игри, а за по-обща картина, която не се хареса на играчите. Следващият списък е изготвен от Game|Life.

 

Гласови команди за Xbox One

„Xbox, включи се. Xbox, включи се. Ох, да, вярно - Xbox, on. XBOX, ON. А, ето. Готово. Xbox, watch TV. XBOX. WATCH TV. Не, Xbox, не какво дават по MTV, WATCH TV" (Xbox, гледай ТВ). Microsoft набляга на гласовите команди, задвижвани от Kinect, който увеличава цената на конзолата до 500 долара. За софтуерния гигант това е един от основните плюсове на конзолата, който се използва за нейното рекламиране. Гласовите команди са чудесни...когато работят нормално. Понякога е трудно за геймъра да запомни точно каква команда трябва да изрече – не може да се каже „Xbox, пусни диск” или „Xbox, гледай Blu-ray”. Трябва да бъде точно „Xbox, отиди в Blu-ray player” (Xbox, go to Blu-ray player). И нищо друго. Освен това, ако има много хора в стаята, точността на гласовите команди намалява драстично – дори и ако хората не говорят много. Разбира се, трябва да се отчете факта, че тази екстра е в съвсем ранна възраст, а от Microsoft обещават допълнителна оптимизация и развитие, но точно в този момент – просто не е това, което трябва да бъде. „Xbox, off. XBOX OFF.Ооо...Xbox, turn off!” (Точната команда за изключване).

 

 

Премиерните дати

Трудно е да си изненадан, когато премиерните заглавия за конзолите изглеждат претупани, за да излязат на точната дата. Но винаги е неприятно, когато очакванията и реалността се разминават твърде много. Много се очакваше от Knack – заглавие, разработено под вещия контрол на системния архитект на PS4 Марк Черни. Лошото е, че според информацията в интернет, играта е по-скоро разочарование. Подобна е ситуацията и със Son of Rome (заглавие на Crytek, наподобяващо God of War), която изглежда чудесно, но страда от друг проблем – еднообразие. Новите конзоли не успяха да разрушат проклятието на пусковата дата.

 

„Безплатни” продължения на платени игри

PopCap Games спечели сърцата на феновете през 2009 г. с Plants vs. Zombies – чаровна, пристрастяваща игра, която противопостави странни врагове – растения и зомбита. Те се вкопчиха в ожесточена битка за...предната морава. Plants vs. Zombies 2: It’s About time се появи тази година. Освен пътуване във времето, играта предложи още нещо – „безплатна игра” (free-to-play – безплатна за игра, но се плаща за различни допълнителни „екстри”). Въпреки че първите нива са сравнително лесни, трудността се покачва бързо, а някои от най-готините неща са заключени зад пари и досада, които развалят цялото изживяване. Вместо игрова предизвикателност, играчите започват да се занимават повече с харчене на пари за различните предмети и екстри, отколкото с убиване на зомбита. Понякога е по-добре човек да плати самата игра (5-10лв) и да се наслаждава необезпокояван на геймплея, отколкото да я получи „безплатно”, но да бъде затрупан от постоянна нужда за монетки и други подобни досадни елементи.

 

 

Липса на съвместимост между Next-Gen конзолите и предишните модели

Първите модели на PS3, които излязоха през далечната 2006, имаха съвместимост със заглавията на предишния модел. Е, тези бройки бързо свършиха, но ги имаше. PlayStation 4 не може да се похвали с такова нещо – нито дискове, нито цялото това съдържание, свалено за PS3. За съжаление, това важи с пълна сила и за Xbox One. Е, Sony ще пусне голям брой PS3 заглавия за сваляне през стрийминг услугата Gaikai, но все още няма подробна информация за това. Знае се, че ще излезе в САЩ през следващата година (до този момент няма информация дали ще бъде достъпна на други места), а и не се знаят финансовите аспекти. Е, все пак е добра идея. Очаква се и Microsoft да помисли за нещо подобно. Но сега – това е абсолютно разочарование.

Вижте още няколко разочарования на следващата страница.

Онлайн игри на Electronic Arts

Гигантът Electronic Arts не е толкова голям когато говорим за онлайн заглавия. SimCity беше пусната през месец март и се появиха куп проблеми. Решението на EA да не включва офлайн възможност за игра доведе до сериозни проблеми със сървърите, което пък направи така, че множество играчи, които плащаха пълната такса за игра, не можеха да играят. За да коригират този проблем, от EA премахнаха много от функциите и екстрите на заглавието.

Месеци след пускането на Battlefield 4, мрежовата игра е една голяма бъркотия – особено за тези, които използват PS4 или Xbox One. Проблеми със сейвове, забивания и редица бъгове.

 

 

Играта, финансирана през Kickstarter

Изглежда, че голяма част от заглавията, които се финансират през Kickstarter, имат нужда от по-голям бюджет или изостават от график. А тези, които виждат бял свят, са далече от това, което е било обещано. Shadowrun Returns и Star Command се превърнаха в пълни разочарования и въпреки че The Banner Saga се очаква през 2014 г., free-to-play приложението (известно като Factions) се оказа...просто твърде лошо. Най-голямото разочарование е Godus: интересна предпоставка, но изключително скучно и логично получи брутални ревюта в Steam. Можем да се надяваме, че поне тези игри, които изостават от сроковете, ще бъдат по-добре направени.

 

Next-Gen конзола? Не и за нас

Конзолите от ново поколение са тук! Те са много по-добри от предишните, много по-усъвършенствани....толкова са готини. Вземете си! Но само, ако живеете в определени страни.

Microsoft пусна Xbox One в 13 страни, а играчите от други държави (включително големи пазари – Норвегия, Япония, Русия) все още чакат за официална пускова дата. А най-интересното – всички знаем, че Sony е японска компания, нали? Е, японците ще трябва да почакат до февруари, за да закупят своите конзоли. Дори ние ще бъдем преди тях.

 

Екшъни, навсякъде

The Last of Us беше сред една от най-добре направените игри – история, графика, звук. BioShock Infinite ни показа един страхотен свят. Но дали нямаше да бъде по-добре, ако първото заглавие беше survival horror, а второто – един вълнуващ adventure? Всеки сам решава, но по-скоро – да. За съжаление, игрите стават все по-екшън ориентирани. Ако не стреляте, карате автомобил, играете на спортна игра...или комбинация от трите, това не е истинска игра. Поне според създателите на заглавия. Добрата новина е, че инди игрите вече изглеждат все по-добре и се осланят силно на самото игрово изживяване.

 

 

Wii U

Едно от най-големите разочарования тази година. Дълго чакане на заглавия, но за сметка на това – малък брой. Външните производители също не помогнаха особено с ексклузивни игри. Всичко това превърна Wii U в едно от най-лошите изпълнения на Nintendo. За това свидетелстват и слабите продажби. Това може и да се промени, но поне към този момент Wii U се оказа пълно разочарованиеКои са вашите най-големи гейм разочарования за 2013 г?


Вижте ревю на едно от най-добрите заглавия на 2013 - GTA V.