Вече в продължение на повече от две десетилетия Microsoft таксува собствениците на Xbox между 4 и 10 долара на месец за достъп до онлайн мултиплейър. Пълният набор от функции беше обединен в Xbox Live Gold и оттогава се превърна в част от Game Pass. Според нова информация, компанията сега проучва възможността да премахне тази такса за конзолата си от следващо поколение, като я приведе в по-голямо съответствие с PC игрите, където тази екстра се предоставя безплатно от компаниите.
Според нов доклад на Windows Central, „настоящият план“ е следващата Xbox конзоля да няма платена опция за мултиплейър. Източникът добавя, че „остава да се види дали този план действително ще се реализира“, но изглежда, че в Microsoft сериозно обмислят да се откажат от последните остатъци от наследството на Xbox Live с появата на новата система или системи, за които в момента се носят слухове, че ще бъдат пуснати в края на 2027 г.
Това би било поредната коренна промяна за гейминг дивизията на компанията, която отдавна събира този мултиплейър такса в замяна на възможността да се играят онлайн ежегодни хитове като Call of Duty, Madden и NBA2K. Макар че вече е стандартна практика да се позволява на играчите на конзоли да имат достъп до безплатни игри, без да се налага да плащат за членство в платформата, принуждаването на играчите да плащат за онлайн игра в премиум заглавия като Diablo 4, Mario Kart World и Helldivers 2 генерира огромни суми, които изглеждат като ефективен пасивен доход за съответните производители на конзоли.
Не е ясно колко от милионите абонати на Game Pass в момента са се регистрирали просто за да играят с приятели онлайн, но само тази полза е отговорна за огромна част от цената на най-скъпия пакет на програмата. Въпреки че Game Pass Ultimate за потребители на конзоли наскоро беше повишен на 30 долара, услугата все още струва само 16,50 долара на PC, където Sea of Thieves и други хитове с дълга поддръжка могат да се играят онлайн безплатно. Премахването на платената опция за мултиплейър на Xbox от ново поколение, по-скоро подобен на Windows PC, също би изисквало преразглеждане на тези ценови схеми.
Ако планът бъде реализиран, веднага ще възникнат два въпроса: защо Microsoft през всичките тези години е таксувала потребителите на Xbox за мултиплейър и как Sony и Nintendo ще продължат да оправдават таксуването за мултиплейър на предстоящата PlayStation 6 и настоящата Switch 2? Конкуренцията между платформите е добра, а предоставянето на ценни и значими алтернативи от Microsoft в бъдеще би било един от начините да се окаже натиск върху Sony и Nintendo да направят същото.
Снимка: Pexels
Виж още: Дългът на най-големите ИТ компании надхвърли 1.3 трлн. долара, а ИИ е главният виновник за това