ByteDance разработва нова международна платформа за дистрибуция на игри, наречена GameTop, с цел да се конкурира с гиганти в индустрията като Steam. Тази стъпка бележи значително стратегическо разширение за гейминг дивизията на собственика на TikTok извън Китай, като се фокусира върху съдържание, създадено от потребителите, социални функции и инструменти за разработчици.

Според китайското технологично медийно издание Tech Planet, ByteDance е започнало да набира таланти за GameTop и описва проекта като международна платформа за дистрибуция на игри, предназначена да предоставя персонализирани игрови преживявания, творчески инструменти за съдържание, създадено от потребители (UGC), и интегриран социален център за играчи за ангажиране на общността.

Официалните обяви за работа подчертават, че екипът за работа с потребители на GameTop ще отговаря за стимулиране на растежа, активирането, задържането и повторно ангажиране на потребителите. Компанията планира да въведе сегментиране на играчите, системи за нива, награди и значки, за да стимулира активността и ангажираността на потребителите. Кръстосаното сътрудничество между екипите за съдържание, продукти и монетизация също ще бъде от основно значение за развитието на платформата.

Въпреки че в Google Play Store вече съществува приложение с име GameTop, което предлага над 200 офлайн миниигри и основни социални функции, то е публикувано от друг разработчик, наречен Pylon Games, и връзката му с проекта на ByteDance понастоящем не е ясна.

Разработката на GameTop идва на фона на значителна промяна в гейминг бизнеса на ByteDance през последната година. След мащабна реструктуризация през април 2024 г. и назначаването на бившия изпълнителен директор на Perfect World Жанг Юнфан за ръководител на гейминг дивизията, ByteDance премина от подход на „високи инвестиции и висока популярност“ към по-прагматичен модел на „голямо издателство, малък вътрешен разработчик“. Под ръководството на Жанг компанията консолидира вътрешните си ресурси, обединявайки екипите от Moonton, Nuverse и отделите, фокусирани върху UGC, с по-голям акцент върху ефективното разработване на продукти, качеството на продуктите и усъвършенстваните операции.

Студиата на ByteDance в момента разработват няколко нови игри, обхващащи жанрове като шутъри, игри с карти и екшън игри. Вътрешни студиа като Jiangnan и Zero36 също експериментират с иновации, задвижвани от изкуствен интелект, като съчетават генеративни технологии с игрови системи. В Китай компанията продължава да поддържа позициите си чрез местни заглавия. Публикацията на Nuverse на Hatsune Miku: Colorful Stage! отбелязва стабилни резултати, докато платформата Codename: Atom, разработена от Jiangnan Studio и позиционирана като отговор на ByteDance на игри като Party Animals или Eggy Party, в момента е в етап на предпазливо тестване.

Ако се реализира, GameTop ще бъде най-амбициозният ход на ByteDance досега в областта на международното разпространение на игри – свързвайки издаването на игри, UGC и социалната инфраструктура в модел, явно вдъхновен от Steam, но с мобилната ориентация и насочеността към създателите, с които компанията е известна.

Снимка: Unsplash

Виж още: 600 000 служители в Amazon ще бъдат заменени от роботи, без да се споменава думата изкуствен интелект, защото не е удобна

 

Още от Play