Докато това професионалните футболни и баскетболни отбори да участват в е-спорт не е нищо ново, състезателното подразделение на McLaren повежда света на автомобилната индустрия в областта на игрите. Производителят на автомобили обяви ново разширяване на програмата Shadow Project в електронните спортове, което се определя като "търсене на най-ярките и най-добрите състезателни таланти в е-спорта".

През изминалата година програмата на McLaren включваше и пилота на Формула 1 Фернандо Алонсо, който стартира своя екип за е-спортни състезания. Освен това компанията проведе конкурса "Най-бързият играч в света". Сега Shadow Project, описан като "виртуална състезателна програма, която дублира реалния свят на McLaren", има за цел да разшири търсенето на таланти и умения в състезанията по рейсинг е-спорт.

Но вместо да разчита на една игра или платформа за тестване на дигитални пилоти, McLaren им позволява да се докажат в няколко различни заглавия. Те ще включват хардкор PC състезателни симулатори iRacing и rFactor 2, малко по-достъпната за геймърите Forza Motorsport за Xbox One и изненадващо дори мобилната игра Real Racing 3 на iOS и Android.

Логиката на McLaren в този ход е, че компанията е по-малко заинтересована от реализма на играта, която се играе, а по-скоро от познавателните умения на играча и потенциала за учене.

"С увеличаването на множество платформи в онлайн света това ще установи McLaren като важна марка в общността на моторните спортове", добавя главният изпълнителен директор на McLaren Racing Зак Браун.

Глобалните онлайн квалификации ще започнат през август на всички игри, като полуфиналите и финалните мачове ще се проведат през ноември, а финалите през януари 2019 г. Победителят ще се присъедини към екипа на McLaren eSports, за да "се състезава онлайн срещу най-добрите отбори в света. Избрани състезания от квалификациите, полуфиналите и финалите ще бъдат предавани на живо, като в следващите няколко седмици ще има подробности за системата за точкуване и избор на автомобили.

Тагове: