В нов доклад на Джейсън Шрайер от Bloomberg журналистът се фокусира върху един от проблемите на съвременната индустрия за видеоигри: на пазара просто има прекалено много игри.

Шрайер посочва една шокираща статистика, която показва как се е променила индустрията през последните няколко години, като според SteamDB броят на игрите, пуснати на Steam през 2020 г., е бил около 9656. През 2024 г. този брой се е увеличил с 94 процента до 18 626.

В днешната "икономика на вниманието", в която разработчиците на видеоигри не само се конкурират с други разработчици, за да накарат играчите да купуват и играят техните игри, но и със стрийминг услуги, приложения за социални медии и т.н., за студиата е достатъчно трудно да продават копия. Към това се добавя и фактът, че всеки ден се пускат все повече игри, като както големите AAA заглавия, така и малките инди проекти се борят за внимание, което допълнително изостря проблема.

За да бъдем наясно, това не е непременно проблем за обикновения любител на видеоигри. Всъщност може да се каже, че сега е по-добро време от всякога да си човек, който обича да играе видеоигри, просто защото има толкова много добри игри, на различни цени, достъпни на различни устройства и дори на такива, които не се нуждаят от специални разходи за хардуер, благодарение на по-добрите от всякога услуги за стрийминг в облака.

Но това е все по-голямо предизвикателство за разработчиците на игри, особено ако се има предвид, че игри като Fortnite и други игри от типа „live-service forever” са най-голямата конкуренция за всеки, който се опитва да пусне на пазара нова, напълно завършена игра.

На практика няма да видите гейм студиа да посочват факта, че има „твърде много игри” като причина за съкращенията на персонал или затварянето им, но това е нова реалност, с която индустрията трябва да се бори сега повече от всякога.

Това не е непременно нещо, което може да бъде решено, нито трябва да се счита за проблем, така да се каже. Но не може да се отрече, че растежът на гейм индустрията през последните години означава, че има нова норма, с която разработчиците на игри просто не са се сблъсквали на същото ниво преди пет години.

Снимка: Unsplash

Виж още: NASA обмисля ядрен удар срещу астероид, който заплашва да се сблъска с Луната

 

Тагове:
Още от Play