Разработчиците на емулатори дават от личното си време с години, работейки по програми, от които няма да генерират приходи, в опит да подкарат стари конзолни игри на нашите компютри. Разработчиците на емулатора Dolhpin за Gamecube и Wii считат, че за годините на проекта са свършили работа за над 10 милиона долара. Едва ли ще е пресилено, ако кажем, че подобно количество ресурси е отишло в PCSX2: най-добрия PlayStation емулатор, работата по който стартира цели две години преди Dolphin.
Преди броени дни излезе първата стабилна версия на PCSX2 от 2016 г. насам, която носи огромни подобрения по съвместимостта и производителността на емулатора.
Промеждутък от четири години изглежда сякаш по PCSX2 не се е работило активно, но е точно обратното. Дребни ъпдейти по PCSX2 излизат почти ежедневно, но те са насочени към конкретни игри или проблеми. От друга страна версия 1.6.0 на PCSX2 е огромна крачка напред. Тя преработва изцяло интерфейса на емулатора, добавя поддръжка на най-модерните функции при мониторите, дава повече опции при конфигурацията на геймпада, увеличава стабилността при игрите с пикселна графика и оправя множество бъгове.
Предстоящата PS5 конзола на Sony няма да има пълна съвместимост с огромния каталог на PS2, а сегашният PS4 има ограничена емулация, която позволява да си купите около 50 дигитални стари игри.
Това означава, че PCSX2 продължава да бъде най-добрият начин да играете стари заглавия на модерен хардуер и на много по-висока резолюция, отколкото е способен PS2.
Виж още: Агресивният дизайн прави геймърския телефон Lenovo Legion лесно разпознаваем