Серията Need for Speed има дълга история и в нея има невероятни върхове наред с моментите на спад. За мнозина най-великата ера за игрите беше, когато EA постави Criterion като разработчик. Студиото, което дотогава бе най-известно със серията Burnout, създаде няколко открояващи се части, включително Need for Speed: Hot Pursuit – първокласен аркаден екшън на колела и може би най-добрият в серията.
Колкото и добри да бяха игрите, Need for Speed винаги продаваше прилични количества, въпреки че през последните години наистина се чувстваше, сякаш просто чакаме следващата безлична част. Последната част, Need for Speed Heat от 2019 г., беше относително добра, но не се усещаше като нещо специално и в свят, в който Playground вече пусна пет Forza Horizon части, просто нямаше този фактор на вълнение. Очевидно издателят EA също смята, че нещо трябва да се промени, защото сега премести поредицата от предишния разработчик Ghost Games към две от вътрешните си студиа, които за феновете на състезанията могат да се нарекат само отбор мечта: Codemasters и Criterion.
„Можем да потвърдим, че Criterion Games и екипът за разработка на Codemasters Cheshire официално се събират, за да създадат бъдещето на Need for Speed“, се казва в изявлението. Codies Cheshire се трансформира, за да образува „едно студио Criterion“ с два центъра за разработка. Тази интеграция изгражда тясното партньорство, което двете студиа разработиха през последните няколко месеца.
„Споделяйки общи ценности и сходни култури, силно вярваме, че обединяването на огромното богатство от опит в двата отбора ще ни помогне да предоставим най-доброто състезателно изживяване, което можем за нашите играчи.“
Criterion наистина не се нуждае от представяне за феновете на аркадните състезания, като Burnout Paradise все още е най-добрият пример за този вид игра, правена някога. През годините студиото направи много брилянтни състезателни игри, въпреки че напоследък изглежда, че действа по-скоро като студио за поддръжка за други големи заглавия на EA като Star Wars Battlefront 2 и няколко Battlefield части.
Codemasters Cheshire е студио, възникнало от пепелта на Evolution Studios: специализиран разработчик на рейсъри, най-известен със серията Motorstorm, чието ядро бе привлечено от Codemasters, след като Sony доста безцеремонно затвори Evolution през 2016 г. EA го придоби миналата година като част от своята сделка за Codemasters, което струва 1.2 милиарда долара. По-широкият контекст е, че самото Codemasters се превърна в специализирано състезателно студио, като серията GRiD и F1 предоставят постоянно отлични игри в жанровете си.
Снимка: ЕА
Виж още: Заместникът на Мъск предвижда посещения на Марс в рамките на следващите 10 години