Изтичанията на информация за PS5 Pro продължават да се появяват на всеки няколко седмици, а най-новото се фокусира върху подобренията в трасирането на лъчи, които моделът Pro ще има в сравнение с оригинала. Трасирането на лъчи е един от най-важните фактори при мощните машини за игри поради значителните подобрения, които може да внесе в осветлението и отраженията в реално време. PS5 се справя прилично с тази задача, но съдейки по изтеклите подробности, PS5 Pro ще предлага значително по-добро трасиране на лъчи.

В допълнение към подобренията в това отношение се твърди, че конзолата Pro ще визуализира графики с до 45% по-бързо от стандартната PS5, която в момента можете да закупите в магазините. Това са две доста забележителни подобрения. И ако все още не притежавате PS5, Pro изглежда е най-подходящият модел, когато бъде пуснат на пазара. За настоящите собственици на PS5 може дори да си струва да преминат към него в зависимост от това доколко оценявате подобренията в графиката и скоростта на рендиране.

От само себе си се разбира, че това все още са само слухове, а не потвърдени от Sony детайли. Въпреки това подобренията в спецификациите на PS5 Pro изглеждат вероятни, като се има предвид откъде идва изтичането на информация. Според Moore's Law is Dead в YouTube кодовото име на PS5 Pro е Trinity, което е изтичало много пъти в миналото. Тази информация е посочена в изтекъл документ, в който са описани и други елементи на PS5 Pro. Включително подобренията в трасирането на лъчи.

В документа се посочва, че има три ключови подобрения на функциите. По-висока производителност на графичния процесор, по-бързо трасиране на лъчи и мощна архитектура за машинно обучение. Що се отнася до по-високата производителност на GPU, 45% по-бързото рендиране не е единственият ключов компонент - процесорът е посочен като по-голям и се счита, че използва повече системна памет.

Трасирането на лъчи е мястото, където става малко по-интересно, тъй като в документацията се казва, че то е 2 - 3 пъти по-бързо, но в някои случаи то е било до 4 пъти по-бързо. Това е според източника, който е пуснал тази документация. Освен това персонализираната архитектура на PS5 Pro за машинно обучение ще помогне за поддържането на решението за увеличаване на мащаба и антиалайсинг на конзолата. Задвижваното от изкуствен интелект увеличаване на резолюцията е нещо, за което се е говорело и преди, но без тези конкретни подробности.

Всичко това се основава на повишаването на резолюцията с помощта на ИИ и персонализираната архитектура. Съобщава се, че при пускането на пазара PS5 Pro ще използва тази архитектура за Spectral Super Resolution, за да осигури генериране на цветни буфери до 4K. Друга интересна подробност обаче е, че PS5 Pro ще поддържа динамична входна разделителна способност. Това би трябвало да позволи на Sony да създава по-добра изходна резолюция на игрите, които използват Dynamic Resolution, чрез актуализации на игрите. Така на теория бихте могли да имате игра, която да изглежда по-добре няколко месеца след пускането ѝ на пазара чрез обикновен пач.

Снимка: Unsplash

Виж още: В най-отдалечената точка на Земята учените чуха странен, свръхнискочестотен звук (ВИДЕО)

 

Тагове:
Още от Play