Според неотдавнашен анализ не трябва да се очаква, че производителността на PS5 Pro ще бъде двойно по-висока в сценарии с ограничен графичен процесор в сравнение с базовия модел само въз основа на спецификациите.
В нов видеоклип Ричард Лидбетър, Александър Баталия и Джон Линеман от Digital Foundry коментират слуховете за хардуерното обновяване на Sony и нивото на производителност, което трябва да се очаква от него, като казват, че засега е трудно да се прогнозира само въз основа на слуховете за спецификациите.
За разлика от PlayStation 4 Pro този път няма да получим двойно повече CU, така че увеличените тактови честоти може да не осигурят автоматично двойно по-висока честота на кадрите в сценарии с ограничен графичен процесор, като се има предвид и това, че процесорът на PS5 Pro ще бъде ограничаващ фактор, а VRAM и пропускателната способност на паметта остават същите. Всяко подобрение на производителността в сравнение с базовия модел вероятно ще бъде постигнато чрез технологията за увеличаване на мащаба, за която се говори, че Sony разработва съвместно с AMD. Допълнителната мощност на конзолата може да се използва и за добавяне на трансформиращи елементи, които не са възможни за базовия модел, като например трасиране на пътя.
Говорейки за предполагаемата технология за увеличаване на резолюцията, по която Sony и AMD работят за PS5 Pro и друг хардуер, Digital Foundry разгледа добре наскоро открит патент, опитвайки се да обясни как работи той. Въпреки че не е много ясен, патентът изглежда сочи еволюция на рендирането на шахматна дъска, което ще използва алгоритъм за определяне на това коя част от изображението изисква най-много увеличаване на броя пиксели.
Според слуховете PS5 Pro ще бъде пуснат на пазара по-късно тази година.
Снимка: Unsplash
Виж още: Тонове човешки боклук замърсяват Марс след 50 години проучвания