Към 2023 г. в Китай ще има 354 милиона души, играещи РС игри – повече от цялото население на Съединените щати. Огромният брой играчи ще превърне китайската гейм индустрия в бизнес на стойност 16 милиарда долара към същата година. А всичко това с уточнението, че мобилният гейм пазар е дори още по-голям в страната.
Това става ясно от доклада 2019 China PC Online Games Market Report на Niko Partners, който разкрива безпрецедентен растеж на РС гейминга в Китай, който през 2001 г. е възлизал само 100 милиона. Още по-интересно е, че този постоянен растеж става въпреки сериозни правителствени регулации. Така през 2018 г. РС геймингът в Китай е донесъл 15.2 милиарда долара, като за сравнение за същия период цялата американска гейм индустрия, включваща РС, конзолни и мобилни игри, е донесъл 30 милиарда долара.
С огромни темпове расте използването на Steam в Китай. 25 процента от всички потребители на платформата са китайци, а Китай е страната с най-голям даунлоуд трафик от Steam.
В Китай към момента функционират 138 000 интернет кафенета, а най-важен фактор за растежа на РС гейм пазара там са е-спортовете. През 2008 г. приходите от тях са били 6.3 милиарда долара, а прогнозата е до 2023 г. те да стигнат 9.5 милиарда долара. Изводът оттук е, че индустрията за компютърни игри в Китай е масивна и макар и по-назад от мобилните игри и забавена от промените в регулациите, продължава да нараства постоянно.