Нова информация потвърждава това, че Microsoft възнамерява да пусне не едно, а две Xbox устройства за старта на деветото конзолно поколение. На Е3 2018 шефът на гиганта в гейминга Фил Спенсър обяви, че компанията вече работи по нов хардуер, и загатна, че той включва и нов начин за стриймване на игри. Това беше първият път, когато компанията официално се обърна към темата за конзолите и технологиите от следващото поколение, но очевидно спекулациите едва сега започват.

Сега Брад Самс от сайта Thurrott съобщава, че Microsoft работи по две версии на следващото поколение на Xbox. Едната ще е естествено продължение на сегашната Xbox One X с мощен хардуер. Другата ще е значително по-малка и евтина, като тя ще може да се използва само със стрийминг услугата.

Устройството ще има не толкова мощен хардуер, който ще извършва работа с базова информация, като предаване на сигналите от геймпада, обработка на изображенията и засичане на действията на виртуалните герои. По този начин ще се реши проблемът със забавянето на реакциите в игрите. Останалата част от хардуера, включително графичната обработка, основните процесорни изчисления и съхранението на игрите и файловете към тях ще бъде в облака.

Идеята е по този начин гейминг платформата да стане по-достъпна. Засега все още не е ясно дали ще се плаща общ абонамент с достъп до каталог с игри, или потребителят ще си купува игрите както досега, но те просто ще са в облака. Целта на Microsoft е да увеличи броя абонаменти, което ще доведе и до увеличаване на приходите на компанията.

Остава отворена възможността услугата, която е с кодовото име Scarlett Cloud, да се използва и от други устройства. Като архитектура тя е доста сходна с мрежовата инфраструктура Azure. Основната цел на Microsoft е да направи Xbox платформата достъпна навсякъде, като обработката на игрите да се извършва от мощните дата центрове на компанията. Така потребителите ще могат на теория да играят едни и същи игри на най-различни устройства - конзоли, телевизори, смартфони и домашни set-top модели. Освен това игрите за двете конзоли ще са напълно съвместими. Microsoft планира да започне да предлага услугата през 2020 г. заедно с новото поколение на Xbox.