PewDiePie е една от големите звезди на YouTube, но именно видео гигантът го взе на прицел след скандални разкрития за противоречиво съдържание в канала на шведа.
YouTube обяви, че прекратява серията Scare PewDiePie, която се продуцираше от създателя на The Walking Dead Робърт Къркман и вървеше по YouTube Red. Нещо повече, каналът на PewDiePie ще бъде изваден от категорията Google Preferred - изключително желано място, което носи солидни финансови приходи на създателите на съдържание.
Причината за разрива е това, че в канала на звездата са открити поредица от клипове с антисемитски мотиви. Очевидно качени там миналия август, клиповете доведоха и до скъсване на партньорството между PewDiePie и Disney, което той осъществяваше чрез дъщерната компания Maker Studios.
PewDiePie бе един от първите, които имаха собствена серия в платената платформа YouTube Red, чийто месечен абонамент струва 10 долара и където се предлага ексклузивно съдържание, недостъпно на друго място. Scare PewDiePiе трябваше да се завърне за третия си сезон, но това очевидно няма да стане. Съгласно правилата на YouTube, създателите на съдържание могат да бъдат сатирични и провокативни с хумора си, но трябва да се въздържат от чувствителни теми, свързани с война, конфликти, природни бедствия и трагедии.
От Wall Street Journal откриха девет клипа, публикувани през последните шест месеца, в които е имало включена свастика, нацистки жестове и снимки на Хитлер. За последния месец в канала си PewDiePie публикува видео на мъж, облечен като Христос, който казва "Хитлер не е направил абсолютно нищо лошо". Това стана чрез сайта за обяви Fiverr. Отново през него YouTube звездата плати и на двама индианци да се покажат и с плакат с надпис "Смърт на всички евреи". Самият Феликс Килберг, както е истинското име на PewDiePie, коментира, че не е сериозен за тези неща. "Въпреки че Феликс натрупа публика именно с провокативното си държание, този път стигна твърде далеч", коментира говорител на Maker Studios за The Wall Street Journal.
Споменатите видеа бяха свалени от Килберг, който добави, че с тях се е опитвал да покаже точно колко луд е съвременият свят и някои от онлайн услугите в него. "Избрах нещо, което за мен е абсурдно, а хората във Fiverr са готови да го кажат за пет долара", добави той в публикация в Tumbler.
Виж още: Nintendo Switch версията на Rayman Legends крие няколко изненади