След трагичния срив на CrowdStrike, който превърна приблизително 8.5 милиона машини с Windows в устройства, на които непрекъснато мига прословутият син екран на смъртта, Google потвърди, че е отговорен за временното изваждане от строя на Chrome Password Manager.
Между потенциално дефектните милиони процесори на Intel, проблемите с новите процесори на AMD, актуализациите на CrowdStrike, които унищожиха милиони машини с Windows по целия свят и доведоха до блокиране на летища, и милиардите долари загубени приходи, наистина се създава чувството, че технологичната индустрия се пука по шевовете. И за да добави още масло в огъня на лошите новини, Google потвърди, че е отговорен за това, че Password Manager в браузъра Chrome е дефектен.
Въпреки че деактивирането на мениджъра на пароли със сигурност не е толкова критично, колкото сривът на CrowdStrike, което доведе до срив на различни инфраструктури по света, засегнатата потребителска база е сравнима и може би е комично, че са засегнати само потребителите на Windows. Според Google сривът се е случил миналата седмица и е продължил 18 часа, което е времето, необходимо на инженерите да завършат официалната поправка.
От Google заявиха: „Основната причина за проблема е промяна в поведението на продукта без подходяща защита на функциите“. Казано на прост език, това гласи: „Разпространихме дефектна актуализация на драйвера“.
Въздействието на дефекта е глобално и общият брой на засегнатите потребители може да варира в милиони. Докладите сочат, че по оценка на Международния съюз по далекосъобщения през 2025 г. 5.4 млрд. души ще използват интернет, а от тях Chrome държи пазарен дял от 65.68 % според StatCounter.
Забележително е, че сривът е бил изключително за потребителите на Windows на версията M127 на браузъра Chrome, а според Google „приблизително 2% от потребителите от 25% от цялата потребителска база, при които е въведена промяната в конфигурацията, са изпитали този проблем“. По този начин приблизителният брой на засегнатите потребители е 17 милиона.
Освен това прекъсването на работата на Google Password Manager е попречило на потребителите да намерят запазени пароли, да генерират нови пароли или да получат достъп до функциите. Събитие като това подчертава значението на независимите мениджъри на пароли и диверсифицирането на разчитането на множество приложения за съхраняване на чувствителни данни.
На 30 юли Google използва таблото за управление на Workspace, за да напише, че компанията е решила да намали сериозността на този инцидент до „Информация за услугата“, тъй като проблемът е засегнал „значително“ по-малко потребители, отколкото компанията е оценила първоначално.
Въпреки че аварията може да е по-малко сериозна от първоначално смятаното, тя се появи в неудачен момент след провала на CrowdStrike, тъй като доверието на потребителите в надеждността на големите технологични платформи е доста ниско.
Снимка: Unsplash
Виж още: Showrunner превръща зрителите в създатели на тв сериали