От четвъртък Google разширява обхвата на функцията AI Overviews, която обобщава отговорите на сложни въпроси от интернет и ги представя в горната част на традиционните резултати от търсенето, в още шест държави - Индия, Япония, Мексико, Индонезия, Бразилия и Обединеното кралство - с поддръжка на местни езици и английски език.

Това се случва по-малко от три месеца след като AI Overviews стартира в САЩ и веднага каза на хората да ядат камъни и да слагат лепило на пиците си. Предоставянето им на още милиони хора повдига въпроса: как да предотвратите ново фиаско с пица с лепило в чужда държава?

„Това е предизвикателство“, казва в интервю за Engadget Хема Будараджу, старши директор по управление на продуктите за търсене в Google. „Разбирането на качеството в мащаба на мрежата на всички тези езици е труден проблем, а интегрирането на LLM (големи езикови модели) не е лесно. Използването на изкуствен интелект за по-добро разбиране на езиците е доста важно“.

За да се предотврати ситуация с пица, поръсена с лепило, да речем, на хинди или японски, Google заяви, че е направила специфични за езика тестове на ИИ прегледи, както и red-teaming - техника, използвана от технологичната индустрия за стрес-тестове как системите могат да се държат при атака от лоши актьори. „Фокусирани сме върху решаването на потенциални проблеми и се ангажираме да изслушваме и да действаме бързо“, каза Будараджу. През май Google постави допълнителни предпазни огради на AI Overviews след нестандартните му реакции, като например ограничи включването на сатирично и хумористично съдържание и ограничи видовете заявки, които в началото задействат функцията.

Освен че разширява функцията за повече държави, Google прави и още една голяма промяна в прегледите с изкуствен интелект: вече ще показва на видно място връзки към източници в дясната страна на всеки отговор, генериран от изкуствен интелект, за да улесни хората да кликнат върху действителния уебсайт, от който идва отговорът. А за малък процент потребители ще добавя връзки директно в текста на AI Overviews. Ако този ход бъде приложен в по-широк мащаб, той може да разсее опасенията на издателите за загуба на трафик в полза на изкуствения интелект, който чете интернет вместо хората и намалява необходимостта от кликване върху действителни уебстраници.

„Този експеримент показа ранни положителни резултати и успяваме да постигнем по-голям трафик с връзки директно в текста“, казва Будараджу.

Потребителите, които се включат в Search Labs, платформата на компанията за изпробване на предстоящи функции, преди общото им пускане, могат да се възползват и от няколко допълнителни функции - възможност за „запазване“ на конкретен преглед с изкуствен интелект за бъдеща справка, както и опция за опростяване на езика на отговора, генериран от изкуствен интелект - нещо, което Google представи по-рано тази година.

Снимка: Unsplash

Виж още: Вдъхновяващи 20 проекта, носители на наградата A’Design Award