Twitter обяви в понеделник, че е сключил с главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск сделка за придобиване на стойност 44 милиарда долара. Акционерите на Twitter ще получат 54.20 долара на акция, а когато сделката бъде финализирана, социалната мрежа ще се превърне в частна компания.

Търговията с Twitter беше спряна в понеделник следобед преди новините за сделката. Акциите поскъпнаха с 6% малко след 15:30 часа източно време в САЩ.

Съобщението е резултат от няколко бурни седмици, през които Мъск стана най-големият акционер на компанията, отхвърли усилията на борда да го назначи като член и стартира враждебна оферта за поглъщане на социалната мрежа.

Сега Мъск добавя Twitter към впечатляващото си портфолио от компании, включително Tesla, SpaceX, The Boring Company и Neuralink. Мъск е плодовит потребител на Twitter, редовно публикува новини, свързани с неговите компании, както и собствен поток от персонални туитове. Той обаче също така използва платформата като средство за задочни спорове с политици и критици.

Активността му в Twitter също бе довела до правни проблеми в миналото, като например момента, в който той публикува намеренията си да направи Tesla частна компания на цена от 420 долара за акция. Това действие му "спечели" глоба от 20 милиона долара от Комисията за ценни книжа и борси (SEC).

Враждебността на Мъск към SEC, по-специално към офиса ѝ в Сан Франциско, беше отново проявена в понеделник, когато той заяви в Twitter, че тези в агенцията са "марионетки на акулите на Уолстрийт".

Интересно е, че напоследък Джак Дорси- съосновател и бивш главен изпълнителен директор на Twitter - изразява съгласието си относно критиките от страна на Мъск към Twitter и налаганите там политики за модериране на съдържанието. Как точно Мъск ще промени социалната платформа, обаче остава да видим.

Облекчаването на политиките за модериране на съдържанието на компанията може да доведе до голямо генерирано от потребители съдържание, което както съществуващите потребители, така и рекламодателите намират за нежелателно.

Без предпазни мерки, които не позволяват на рекламите им да се показват до реч на омразата или дезинформация, които са проблем дори при съществуващите практики за модериране на съдържание, рекламодателите могат да се оттеглят от Twitter. И тъй като компанията разчита на приходи от реклами, за да генерира по-голямата част от приходите си, това може да срине цялата социална мрежа.

Снимка: Unsplash

Виж още: Илон Мъск предлолжи 43 милиарда долара, за да купи Twitter