Изкуственият интелект разкрива нови възможности за работа и кара много наблюдатели да се тревожат за това какво ще стане с работните места за висококвалифицирани служители.

Итън Молик, професор по мениджмънт в училището "Уортън" към Университета на Пенсилвания, следи отблизо развитието на генеративните инструменти на изкуствения интелект, които могат да създават есета, изображения, гласове, кодове и много други неща въз основа на текстови подсказки на потребителя.

Неотдавна той реши да провери колко много могат да постигнат тези инструменти само за 30 минути, и описа резултатите този уикенд в блога си One Useful Thing. Той пише, че резултатите са "свръхчовешки".

За това кратко време, пише той, алгоритмите са успели да направят проучване на пазара, да създадат документ за позициониране, да напишат имейл кампания, да създадат уебсайт, да създадат лого и графика hero shot, да направят кампания в социалните медии за няколко платформи, както и да напишат сценарий и да създадат видеоклип.

Проектът включва маркетинг на пускането на нова образователна игра и той иска инструментите на изкуствения интелект да свършат цялата работа, а той само да дава указания. Избрал е игра, чийто автор е самият той, за да може да прецени качеството на работата. Играта "Притча за Сатурн" на Wharton Interactive има за цел да преподава лидерски и екипни умения по време на измислена мисия до Сатурн.

Първо, Молик се обърна към версията на Bing, използваща GPT-4. Bing, разбира се, е търсачката на Microsoft, която отдавна е на второ място след Google, докато GPT-4 е наследник на ChatGPT - чатбот с изкуствен интелект от OpenAI, който завладя света след пускането си в края на ноември. Microsoft е инвестирала милиарди в OpenAI.

Молик инструктира Bing да се научи на играта и да придобие умения на пазара на бизнес симулации, от който е част. След това го инструктира да "се престори на маркетингов гений" и да изготви документ, който "очертава маркетингова кампания по имейл и една уебстраница за популяризиране на играта".

За по-малко от 3 минути той генерира четири имейла с обща дължина 1757 думи.

След това ученият поиска от Bing да очертае уебстраницата, включително текст и графики, и след това използва GPT-4, за да изгради сайта. Той поиска от MidJourney, генеративен инструмент на изкуствения интелект, който създава изображения от текстови подсказки, да създаде "изображението герой" (голямото изображение, което посетителите срещат първо при посещение на уебсайта).

След това той поиска от Bing да започне кампанията в социалните медии и алгоритъмът създаде публикации за пет платформи, включително Facebook и Twitter.

След това помоли Bing да напише сценарий за видеоклип, инструмент за изкуствен интелект, наречен ElevenLabs, да създаде реалистичен глас и друг, наречен D-id, да го превърне във видеоклип.

В този момент времето на Молик за експеримента свърши, но той отбелязва, че ако е разполагал с плъгините, които OpenAI обяви тази седмица, неговият чатбот с изкуствен интелект, свързан със софтуер за автоматизация на имейли, е можел да проведе кампанията по имейл вместо него.

Снимка: Unsplash

Виж още: Позволете на ChatGPT да планира ваканцията вместо вас