Levi's си партнира с компания за изкуствен интелект по отношение на компютърно генерирани модели, които да "допълват човешките модели". Компанията определя този ход като част от "пътуването към цифрова трансформация" в областта на разнообразието, равенството, приобщаването и устойчивостта. Въпреки че това звучи благородно на пръв поглед, Levi's по същество наема робот, който да създава впечатление за расово разнообразие, като същевременно се освобождава от тежестта да плаща на човешки същества, които представляват качествата, които тя иска да бъдат свързани с нейната марка.

Levi Strauss си партнира с базираното в Амстердам студио за цифрови модели Lalaland.ai за инициативата. Основана през 2019 г., мисията на компанията е "да види повече представителство в модната индустрия" и "да създаде приобщаваща, устойчива и разнообразна дизайнерска верига". Тя има за цел да позволи на клиентите да видят как биха изглеждали различни модни артикули върху човек, който прилича на тях, чрез "хиперреалистични" модели "от всеки тип тяло, възраст, размер и цвят на кожата".

В съобщението на Levi's се повтаря тази идея като се казва, че партньорството е за "увеличаване на броя и разнообразието на моделите за нашите продукти по устойчив начин". Компанията продължава: "Виждаме модата и технологиите като изкуство и наука и сме развълнувани да си партнираме с Lalaland.ai - компания с толкова висококачествена технология, която може да ни помогне да продължим по пътя си за по-разнообразно и приобщаващо клиентско изживяване".

Levi's твърди, че "изкуственият интелект вероятно никога няма да замени напълно човешките модели за нас" (обърнете внимание на уточняващото "вероятно"), но не можем да не видим в това първата стъпка в едно антиутопично бавно пътуване към автоматизиране на индустрията. Тъй като фотографията, изкуството и писането, генерирани от изкуствен интелект, стават все по-убедителни, би било наивно да приемаме за чиста монета корпорациите, когато настояват, че подобни стъпки са свързани с рекламни принципи като отбелязване на разнообразието и грижа за околната среда. Най-малкото е ужасно удобно, че тези високоблагородни мотиви им позволяват да произвеждат масово нещо, което преди е изисквало наемането на хора.

Твърди се, че миналата година Levi Strauss е започнал 12 - 19-месечен процес на съкращаване на около 800 работни места - почти 20% от персонала на компанията. Това е част от план за преструктуриране, целящ да спести около 75 до 100 млн. долара годишно.

Снимка: Levi's/ Lalaland.ai

Виж още: Чатботът с изкуствен интелект на Bing всъщност краде потребители от Google