Apple твърди, че е разчупила модела с новата си джаджа за смесена реалност Vision Pro, която обещава да направи революция във всичко - от видеоразговорите до общата употреба на лаптопа. Но има една област, в която новият лъскав шлем може да се провали: VR игрите.

Въпреки че на представянето на WWDC 2023 на Apple бяха изтъкнати VR игрите като основна част от възможностите на Vision Pro, нова информация, съобщена от Mixed, разкрива, че може да има някои дизайнерски решения в софтуера на VisionOS, които биха могли сериозно да повлияят на VR игрите.

В наскоро публикуваната документация на Apple се обяснява, че "системата дефинира невидима зона, която се простира на 1.5 метра от първоначалната позиция на главата на потребителя", по време на "потапяне в преживявания" във VR. По-нататък се казва, че "ако главата се премести извън тази зона, изживяването автоматично спира и се възстановява преминаването, за да се помогне на хората да избегнат сблъсък с обекти във физическата им среда".

Подобна функция за безопасност е обичайна за най-добрите VR шлемове като Meta Quest 2. Системата на Meta обаче позволява на потребителите да определят пространство около себе си за целите на пространствената безопасност; докато изглежда, че стандартните VR приложения на Vision Pro - за разлика от "потапящите преживявания" на Apple - ще преминат в прозрачен режим, ако се отдалечите само на метър от началната си точка.

Въпреки че Vision Pro разполага с много страхотни функции, ограничението от един метър може да се окаже проблематично за някои VR приложения - особено за игрите. Повечето притежатели на VR шлемове, които ги използват за игри, определено движат главата си на повече от метър, докато играят повечето игри, като например избягването на идващ куршум в забавен кадър в Superhot VR.

Потапянето е от основно значение, когато става въпрос за игри във VR; не искате да бъдете извадени от преживяването, а системата на Reverb G2 - подобна на серията Meta Quest - ми позволява да "начертая" точните граници на моето пространство, което е много по-голямо от метър. Ако се доближите твърде много до физически обект, цялата игра не става прозрачна. Вместо това виждате синкаво очертание на най-близките обекти, което прелива в играта, за да ви предупреди, че може би се движите твърде много.

Въпреки това при наличието на само един метър пространство, в което да се движите, не е трудно да се разбере как потапянето в играта може лесно да бъде прекъснато.

Освен това Vision Pro разчита на управление с жестове, а не на физическите контроли, използвани от повечето VR хедсети, което може да се окаже сериозна пречка пред разработчиците да портнат своите VR игри към продукта на Apple. Очевидно нито една от тези спънки не е проблем при игра на заглавия, които не са свързани с VR, където Vision Pro просто "проектира" игрален екран пред вас.

Снимка: Apple

Виж още: Това е visionOS на новия шлем Apple Vision Pro в действие (ВИДЕО)