Само преди няколко години изглеждаше, че филмовата икона и супершпионин Джеймс Бонд отново ще се изкачи на върха на боксофиса, но оттогава нещата са почти толкова тихи, колкото изстрел от Walther PPK със заглушител. Даниел Крейг пое ролята през 2006 г. с Casino Royale и предаде щафетата с No Time to Die от 2021 г. в един от най-разтърсващите финали в киноисторията на Бонд.

Единственото по-тъжно нещо е причината, поради която оттогава не сме виждали нов филм за Бонд.

The Wall Street Journal съобщава, че Amazon и Барбара Броколи, продуцентката, която наследи франчайза от своя баща и филмов продуцент Албърт „Кюби“ Броколи, когато той почина през 1996 г., са в разгара на грозна кавга, която е спряла производството на следващия филм за Бонд. Очевидно Барбара не се доверява на Amazon за известния филмов франчайз, „стопанисван“ от семейството ѝ.

Колко лошо е положението? Ето един цитат от Барбара до нейни приятели, в който тя обяснява какво мисли за хората, които управляват медийната империя на Amazon: „Тези хора са идиоти“.

Според Variety кризата е започнала още през 2021 г., когато Amazon купува MGM за 8.5 млрд. долара и по този начин придобива правата за разпространение на филмите за Бонд. Сделката изглеждаше като голям ход за Amazon да си проправи път в Холивуд, използвайки една от най-известните и солидни филмови поредици.

За съжаление на Amazon истинската власт над филмите за Джеймс Бонд е на Броколи. Тя предлага идеите за приключенията на Бонд на големия екран и кога те да бъдат произведени, а Броколи не желае да работи с Amazon в скоро време. WSJ разговаря с 20 души, запознати с враждата, които твърдят, че Броколи смята, че Amazon не е подходящо място за филм за Бонд, тъй като основният ѝ бизнес е търговията на дребно и електронната търговия.

Когато Amazon закупи MGM, ключова част от стойността на сделката беше получаването на правата върху франчайза за Бонд. Броколи и съпродуцентът Майкъл Уилсън имаха известни резерви, но получиха уверение, че все пак ще запазят творческия контрол. Пандемията от COVID още тогава затрудняваше работата по следващата продукция на филма за Бонд. Въпреки това нещата между двете страни сякаш се изгладиха, когато Amazon също настоя, че следващият филм за Бонд No Time to Die ще получи кинопремиера.

Но веднага след приключването на сделката ръководителите на Amazon започнаха да мислят за начини за разширяване на филмовия франчайз за Бонд към други медии като например поредица за Мънипени за Prime Video или отделен шпионски филм или телевизионно шоу, които да се случват във вселената на Бонд. Броколи отказва да допусне осъществяването на който и да е от тези проекти. Тя също така се възмути от използването на думата „съдържание“ от изпълнителния директор на развлекателната компания Amazon Дженифър Салке, за да опише новите проекти за Джеймс Бонд, и всички идеи на Amazon за Бонд бяха обозначени като TBD в бележките. Към днешна дата единственият проект с марката „Бонд“, за който Amazon успя да накара Броколи да се съгласи, е риалити сериалът 007: Road to a Million, който навлиза във втория си сезон.

Броколи и семейството ѝ са част от филмовия франчайз за Бонд почти толкова дълго, колкото е живяла, така че тя яростно защитава марката и филмовото наследство на баща си. Тя също така е започнала да обучава сина на Уилсън - Грег, за да продуцира последните части и евентуално да го подготви да поеме поредицата някой ден. Дори това доведе до разногласия относно това кой трябва да играе Бонд в следващия филм. Това е при условие, че изобщо получим такъв, а не изглежда това да се случи скоро.

Снимка: Unsplash

Виж още: Автономните таксита на Waymo са мечтата на застрахователите: грешат по-малко от хората