Когато бизнес магнатът Илон Мъск пое платформата за микроблогинг Twitter, както потребители, така и знаменитости заплашиха да деактивират своите акаунти, изразявайки недоволството си от новото ръководство. Много от тези потребители в крайна сметка осъзнаха, че това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, тъй като в повечето случаи не успяват да изпълнят заплахата си и продължават да използват Twitter както обикновено (точно както някои хора в САЩ твърдяха, че ще се преместят в Канада при избирането на Доналд Тръмп).
Но има една изненадваща статистика: според нови данни от Bot Sentinel - компания, проследяваща неавтентично поведение в Twitter - социалната мрежа вече е видяла 877 000 деактивации между 27 октомври и 1 ноември. В същия период от време още 497 000 акаунта са били спрени. Това означава, че Twitter е загубил почти 1.4 милиона потребители.
За да стигне до това число, Bot Sentinel са анализирали потребителите, които са деактивирали своите акаунти или са били спрени след поглъщането на Мъск. След това те прилагат този процент към общата потребителска база на Twitter, която в момента е 237 милиона.
Деактивирането се отнася за потребители, умишлено закрили акаунта си. Спирането, от друга страна, е, когато Twitter премахва акаунти поради неактивност, неавтентичност или нарушение на правилата на сайта.
Отделен анализ на изследователската група Network Contagion Research Institute установи, че злонамерени потребители се опитват да тестват границите на Twitter след придобиването от страна на Мъск. Например използването на думата „негър“ в платформата се увеличи с почти 500% само за 12 часа, откакто Мъск обяви, че е поел Twitter.
Кристофър Бузи, основателят на Bot Sentinel, прогнозира, че нарастващата враждебна среда в Twitter в крайна сметка ще насърчи напускането на потребителите. „Вярвам, че ако потребителите продължат масово да деактивират своите акаунти, това ще се превърне в значителен проблем за платформата“, заявява той. „Ако леви по убеждения и маргинализирани хора напуснат платформата, Twitter няма да се различава от Parler или Truth Social.“
Снимка: Unsplash
Виж още: Twitter си иска служителите обратно