Дългото чакане е към своя край. По-малко от две седмици ни делят от старта на поредната порция садо-мазохизъм със запазената марка на From Software.
Малко познатото допреди десетина години японско студио извървя дълъг път от онзи култов PlayStation 3 ексклузив на име Demon’s Souls, което го постави на картата на световния гейминг.
Позиционирано първоначално като крайно нишов продукт, ориентиран изключително към най-посветената хардкор аудитория играчи, това заглавие постави началото на цял собствен жанр, който днес почти всички познаваме под името Soulsborn.
Към днешна дата игрите със запазената марка на From Software са културен феномен с милиони фенове по цял свят. Всеки следващ продукт на студиото се радва на все по-впечатляващ успех – от сравнително скромните милион продадени копия от първия им Souls проект до смазващите над 3 милиона продадени бройки от последното им заглавие - Dark Souls III.
Предстоящата (съвсем скоро!) Sekiro: Shadows Die Twice обаче обещава да е интересен тематичен завой в една малко по-различна посока от всичко, излизало под марката From до момента.
След доста прозападния сетинг на предишните попълнения в Souls серията Sekiro ще ни отведе в един от най-мрачните моменти от японската история – периода Сенгоку. Това са времена на кървави междуособици и непрестанни феодални войни, в които десетките местни лордове – даймийо, се борят за надмощие.
В хаоса на една неспирна война самотен шиноби (нинджа) търси отмъщение за своя властелин, отвлечен от могъщ самурай.
Играта, макар и несъмнено притежаваща добре познатата Souls ДНК, ще предложи геймплей с доста по-различна динамика и предизвикателства от всичко, което From са правили до момента – в това число и изключително уникалния Bloodborne.
Новост например са липсата на стамина мениджмънт, подчертаният акцент върху екшън – приключенския, а не ролевия жанр, както и специфичната механика на умиране и „възкръсване“ на основния персонаж.
Подобно на култовия Witcher, героят ви в Sekiro ще е само един, но ще компенсира възможностите за по-детайлна модификация с чувствително повече индивидуалност.
Пригответе се и за доста по-разчупен и динамичен левъл дизайн, тъй като Sekirо ще предложи опция за вертикално придвижване, абсолютно уникална за Souls жанра.
Ако обаче смятате, че това ще направи играта лесна, сериозно сте объркали студиото. По всичко личи, че Sekiro ще е дори още по-садистично трудна от Souls и Bloodborne, така че наточете катаните и се подгответе за много, много умирания.
GiT GuD, нали? Знаете си
Чакаме на 22 март, а междувременно ето ви официалния финален трейлър да ви понадъха, ако все още не сте се екзалтирали достатъчно!