Пристрастяването към социалните мрежи не е нищо ново, тъй като платформите постоянно измислят нови начини да карат потребителите да разглеждат и консумират съдържание на телефоните си. Сега американски съдия постанови, че социалните медийни платформи не могат да се крият зад една ключова защита.

Окръжният съдия в Лос Анджелис Каролин Кул отхвърли повечето искове, подадени от непълнолетни или родители на непълнолетни срещу социални медийни платформи, според Bloomberg. Съдията обаче постанови, че Meta, Snapchat, TikTok и Google не могат да използват раздел 230 или Първата поправка на Закона за благоприличие в комуникациите, за да блокират твърденията, че са създали своите платформи, за да бъдат пристрастяващи към младежите, причинявайки депресия и други проблеми.

„Нито един доставчик или потребител на интерактивна компютърна услуга не може да бъде третиран като издател или говорител на каквато и да е информация, предоставена от друг доставчик на информационно съдържание“, гласи раздел 230, който ефективно защитава социалните медийни платформи от правни действия въз основа на съдържанието на техните потребители.

Съдия Кул обаче каза, че раздел 230 не се прилага, тъй като искът засяга начина, по който компаниите за социални мрежи са проектирали своите платформи, а не съдържанието, публикувано от потребителите.

Съдията също така проправи пътя на ищците да продължат с твърденията, че Meta е знаела за „дефектите“ на своите платформи, но не е споделила тази информация с потребителите.

Твърдеше се, че Meta не е разкрила външни изследвания, според които нейните платформи са пристрастяващи и имат „отрицателно“ въздействие върху благосъстоянието на потребителите. Изследването също така съобщава, че тийнейджърите, които се чувстват пристрастени към приложенията на Meta, са знаели, че съдържанието е лошо за психичното им здраве, но не са могли да се спрат. Освен това изследването установи, че „потребителите, прекарали много време“ в платформите на Meta, са „непропорционално млади“.

Google оспори решенията в изявление до Bloomberg, заявявайки, че YouTube предлага „изживявания, подходящи за възрастта“ за деца и семейства, като същевременно предлага „стабилни“ контроли на достъпа.

Тази присъда идва на фона на текущо федерално дело в САЩ срещу платформи за социални медии, така че тези платформи може да не са в състояние да използват раздел 230 като защита, когато става въпрос за твърдения за пристрастяване към социални медии в този случай.

Снимка: Unsplash

Виж още: Каква би трябвало да е посоката на световните AI регулации?