Масивното присъствие на Netflix на мултимедийния пазар буди силни и противоречиви чувства у традиционните представители на киноиндустрията, тъй като стрийминг гигантът отказва да пуска филмите си по кината, преди да се появяват в каталога му. Това означава, че филмите на Netflix, претендиращи за престижни награди, имат много кратък дебют, тъй като повече кина отказват да взимат филми, които вече са налични онлайн. Според легендарния режисьор Стивън Спилбърг прожекции за период само от една седмица не са достатъчни, за да може филм на Netflix да бъде претендент за награда “Оскар”.

“Не смятам, че филми, получили символична премиера едва в няколко киносалона за по-малко от седмица, трябва да се класират за наградите на Академията”, казва той.

Спилбърг признава, че модерната телевизия е станала проблем за киното, така както най-напред през 50-те години хората започват да гледат вкъщи, защото им е по-забавно да бъдат у дома с приятели, отколкото да отидат на кино.

“Холивуд е свикнал на конкуренцията с телевизията, но разликата днес е, че повечето студиа предпочитат да правят само гарантирани високобюджетни хитове, вместо да рискуват с по-малки филми. Същите тези по-малки филми, които преди се правеха редовно, днес отиват в Amazon, Hulu и Netflix”, счита Спилбърг.

Трябва да отбележим, че политиката на Amazon e по-различна от тази на Netflix и филми като “Болни от любов” и “Манчестър край морето” получиха истински кинопремиери, преди да се появят в Amazon Prime, така определено има желание традиционният модел да бъде запазен. Netflix обаче продължава да страни от подобно поведение и това се оказва повод за напрежение.