Звукозаписната асоциация на САЩ обяви данни за приходите от първата половина на 2018 г. и както можете да очаквате, докладът представлява интересно четиво. Стриймингът на музика носи много голямата част от приходите досега със 75 процента от всички приходи. Те идват от услуги като Spotify, Apple Music и Tidal.
Това оказва, че все повече потребители предпочитат платения абонамент, като броят на новите абонати се увеличава средно с около милион на месец. Докато стриймингът е във възход, новините не са толкова добри за дигиталните покупки и традиционните CD носители. Дигиталните покупки, които някога бяха горещият нов бизнес в музикалната индустрия, днес дават едва 12 процента от всички приходи – спад от 19 процента през миналата година. При продажбите на компактдискове сривът е цели 41 процента. За сравнение през същия период миналата година спадът там е бил само 3 процента, което означава, че оптичните носители все по-бързо се превръщат в реликва от миналото. В същото време обаче приходите от продажбите на плочи са се увеличили с 13 процента.
Стриймингът изпревари дигиталните покупки още през 2015 г. и година след година продължава да заема все по-голям дял от приходите на музикалния бизнес. Няма съмнение, че тази тенденция само ще продължи да се развива с появата на 5G мрежите.