2019 отново беше добра за музикалния стрийминг бизнес. Целият пазар нарасна с цели 32 процента спрямо предходната година, а обичайният заподозрян на върха отново е Spotify. Делът на Spotify е скочил с 23 процента и на компанията вече се падат впечатляващите 35 процента пазарен дял и 31 процента от всички приходи в бизнеса.

По данни на маркетинговата компания Counterpoint на второ място е Apple Music, като услугата на американския гигант бележи ръст от 36 процента и вече има 19 процента дял.

На трето място е стрийминг платформата на Amazon с 15 процента, докато YouTube Music e на четвърто място със само 6 процента от всички платени абонати.

Анализаторите смятат, че успехът на Apple се дължи на постоянното подобряване на услугата, която продължава да краде абонати от Spotify. На свой ред акцентът върху ексклузивно съдържание и промоционални оферти на Spotify също обяснява значителния растеж там.

Counterpoint счита, че тенденцията на растеж ще продължи и през тази година и броят на абонатите ще скочи с 25 процента заради коронавирус пандемията. Ако тази прогноза е вярна, общият брой на платените абонати в света ще надхвърли 450 милиона.

Виж още: OnePlus 8 - под или над хиляда долара?