Китайският гигант в електронната търговия Alibaba също навлезе в битката за създаване на по-добър изкуствен интелект (AI). Разработката на търговския лидер постигна важен успех в това начинание, като реализира по-добри резултати в теста за четене и разбиране на университета Станфорд от тези, постигнати от хората. Новата дигитална невронна мрежа на Alibaba е била подложена на над 100 хил. въпроса в тест, който се смята за един от най-авторитетните методи за оценяване на системи за машинно самооучение, съобщава Bloomberg. Моделът, разработен от китайската компания, е постигнал оценка от 82.44, която е по-висока от най-доброто постижение от 82.304 на хора, които са минали през изпита.

Китайски амбиции

По информация на Alibaba за първи път машина задминава по успех човек в подобен тест. Microsoft също е успял със своя система за AI да подобри човешкото постижение, като постига оценка от 82.650, но резултатите са обявени ден след тези на китайската компания.

Alibaba не е единственият интернет гигант от азиатската държава, която се опитва да създаде силна AI система. Tencent и Baidu също разработват свои мрежи за изкуствен интелект, които да подобрят алгоритмите на новинарския поток в социалните мрежи или е-пазара, за по-добри насочени реклами или дори за подпомагането на използването на автономни автомобили. Пекин прегърна AI технологията, като прие национална стратегия за развитието на изкуствения интелект с амбицията Китай да се превърне в индустриален лидер до 2030 г.

Контекстът е важен

Основният проблем на AI е пълното разбиране на естествения човешки език и най-вече контекста на изреченията и думите. Тестът на Станфорд за четене и разбиране е ключов за оценяване на възможностите на технологията, тъй като демонстрира доколко дадена машина може да разгадае най-прецизно значението на текста. Първоначално на изкуствения интелект се дава конкретна база данни (определени статии от Wikipedia), след които се отговаря на конкретни въпроси от нея. Така се определя дали AI алгоритъмът може да обработва големи масиви от информация, преди да даде прецизен отговор.

Постижението на Alibaba е важно, защото показва, че тяхната система, може да намери редица приложения - от подобряване на потребителското изживяване на онлайн магазина на компанията до различни други възможности.