Ако сте част от онези 93% компании, които използват Facebook за бизнеса си, то най-вероятно вече сте разбрали колко важна е онази страничка в социалната мрежа, която е само негова. Тя е тази, която може да издигне компанията на върха в очите на потребителите, да ги накара да мислят за нея, да рекламира, промотира и разкрива най-новото и най-доброто от себе си. Има някои трикове, за да постигнете перфектната бизнес Facebook страница, като някои от тях не са чак толкова очевидни.

Текст: Цветомира Панчева

 

Технически подробности

Устройването на една Facebook страница може да се окаже доста сложна работа, въпреки че на пръв поглед изглежда лесно. Трябва обаче не само да си дадете сметка, че всичко, което се случва на тази страница от външни и вътрешни хора (потребители), зависи от вас. Да вземем например получаването на прекалено много коментари, заливането с постове, поставянето на спам снимки, сред които се губи важ­ната информация, която се стремите да давате за бранда си. Това може лесно да се разреши с през Edit Page -> Еdit Settings -> Posting Ability, откъдето задавате точно кой може да публикува неща на страницата ви, както и как ще изглеждат публикациите му на нея.

Другото важно нещо е да дадете admin роли на правилните хора, като е добре те да не са повече от 3 до 5 души. Отделно можете да имате и повече, които да пускат съдържание на страницата, но с админски/мениджърски роли трябва да бъдат отбран брой хора. За да се избегнат конфликти между екипа, ръководещ страницата, е добре да се провеждат обучителни срещи на всеки 3–4 месеца, на които да се обсъждат целите на страницата, правилата, задълженията на всеки от служителите, да се говори за допуснатите грешки и за нови тактики, които могат да се въведат, за да се повиши потребителското изживяване. Добра идея е да въведете практика на общуване, която позволява лесна консултация с останалите админи, ако някой не е сигурен за нещо, което иска да публикува. Не трябва да се забравя, че работата по Facebook страницата никога не спира и е добре задълженията да се разпределят добре, така че работещите по нея да се редуват да я поддържат и през уикенда.

 

 

Задайте тона

Дали ще се обръщате към потребителите си на „вие“ или на „ти“, дали ще им задавате въпроси и ще влизате в дискусии, или ще предпочетете да се придържате към простото съобщаване на факти – зависи изцяло от вас. Но задаването на тона на вашата страница трябва да стане веднага след създаването й и по възможност да не се променя повече. Не че ще стане нещо страшно, ако след няколко години решите да започнете да говорите с по-ежедневен и не толкова корпоративен тон (или обратно), но имайте предвид, че събраните до този момент постоянни „фенове“ ще отчетат промяната веднага и това може да отблъсне голяма част от тях. Facebook страницата е гласът на компанията ви, а той играе голяма роля във взаимното опознаване с потребителите, в диалога, в изграждането на имидж, в маркетинга, дори в таргетирането на правилните групи клиенти. Тази страница играе и съществена роля във всякакви рекламни кампании и промоции, които сте имали и ще имате, затова е важно общуването в нея да е на ниво, тонът да е правилен и комуникацията – гладка.

 

 


Любимите фенове

Разбира се, че отношението към всички в страницата ви трябва да е еднакво и справедливо, но винаги е добра идея да „отбележите“ за себе си кои са най-запалените ви и верни фенове. Безплатното приложение Fan Grader може да установи това бързо, като анализира последните 100 поста на страницата ви, и така да идентифицира 100-те фенове, които взимат най-голямо участие там. След като ги установите, е важно да анализирате резултата и да потърсите начин да облагодетелствате тези „любими“ фенове с нещо дребно, без, разбира се, да прекалявате.

Показването на благодарност към хората, които поддържат бизнес страницата ви във Facebook популярна със своите коментари и присъствие, е ключово, за да останат и двете страни щастливи.

 

Истинската статистика

Много компании правят грешката да следят броя харесвания и споделяния под важните посто­ве на Facebook страницата си. Затова не са малко и начинаещите предприемачи, които бързо се отчайват, като виждат не толкова голямо присъствие на страницата си (отново според лайковете и споделянията). Но не бъдете толкова критични, защото истинският брой хора, присъстващи там и четящи публикациите ви, се крие в една простичка опция, която трябва да активирате, наречена People Reached. Тя се намира в долния ляв край на полето за публикация/статус. След това под всяка публикация ще виждате точния номер хора, които са я видели, а при натискане на цифрата ще ви излиза дори по-подробна статистика. Така ще придобиете по-ясна картина кои публикации са по-харесвани и по-популярни и ще можете да се насочите към тях.

 

 

Раз-log-вайте се

Важно задължение на всеки админ на Facebook страницата на компанията ви е да излиза от нея през Log Out бутона всеки път, когато става от компютъра за по-дълго време. Неприкосновеността на бранда ви, макар и само във Facebook, може да бъде застрашена сериозно, ако някой намери отворен профила на админа и реши да се възползва от това. Това правило е особено важно, ако работите от публичен компютър, например от хотел, или просто сте влезли за малко през компютъра на приятел, за да проверите нещо. Социалните медии са опасни с това, че много бързо чрез тях може да се разпространи лъжлива информация за бранда, да се изтрие целият акаунт или да се навреди по друг начин. Ако сте забравили да излезете от страницата на компютър, до който вече нямате достъп, просто се логнете отново, отидете на Settings и оттам изберете Security Tab. Оттам можете да изберетe Edit и Review and see where you’re currently logged in to Facebook. В падащо меню можете да изберете End Activity и да се разлогнете веднага.